Onderwerp: Eerste taart: fiasco
Vol goede moed begon ik aan mijn eerste taart, maar wat een teleurstelling.....De taart was veel te laag en de 2e poging lukte ook niet, dus ik heb uiteindelijk de 2 taartjes maar op elkaar gelegd Ik heb 10 minuten staan te kloppen (met garde) maar de mix bleef geel en slap (kon dus geen pieken maken). Het kleuren van de marsepein ging bij de eerste kleur niet helemaal goed, bij de 2e kleur wel. Ik heb begrepen dat je echt een hele tijd moet kneden en dat had ik de 1e keer dus niet gedaan (ietsje te weinig geduld gehad). Het bekleden van de taart ging goed, alleen bij het afsnijden had ik mijn mesje niet goed (90 graden) waardoor er te veel marsepein is weggehaald, maar goed, hier heb ik ook weer van geleerd.
Maar wat ik nog wel het allerergste vind is dat de taart gewoon niet lekker is . De biscuit ziet eruit als een boterkoek, maar smaakt naar ei....Wat heb ik verkeerd gedaan????
Ik vond het wel superleuk om te doen en kan niet wachten tot ik weer kan beginnen!!! Ach ja, alle begin is moeilijk! Het zal de volgende keer ongetwijfeld al een heel stuk beter gaan, amar tips zijn welkom!
En o ja, hoeveel slagroom gebruiken jullie vooor en taartje van 24 cm? Want dat kan ik nergens terug vinden...
Groetjes Mon Cherie
"Of het gaat goed, of ik leer."