1

Onderwerp: welk (merk) vierkant bakblik gebruiken jullie?

Na het zoveelste kapsel dat over de randen van mijn 'maar' 5cm hoge vierkante bakblik is gebulkt tijdens het bakken (ondanks ophogen met bakpapier), ben ik nu toch echt eens serieus aan het overwegen om een wat hoger exemplaar te gaan aanschaffen. De PME pannen die de hebshop heeft zien er goed uit. Maarrrrr....ze hebben afgeronde hoeken lees ik in de beschrijving??

Mijn huidige vierkante blik is dan weliswaar wel erg laag, maar heeft wel mooie messcherpe hoeken. Als ik het beslag goed in de hoeken duw voor het de oven in gaat heb ik echt een heel mooi vierkant kapsel met mooi afgetekende hoeken.
Wat kunnen jullie me vertellen over die afgeronde hoeken? Valt het mee, of krijg je er inderdaad een minder mooi vierkant kapsel van?

En...los ervan maar wel relevant: mocht ik een vierkant PME blik gaan kopen: is er (afgezien van de prijs) een reden om niet meteen voor de 10cm hoge variant te gaan? (de logica in mij denkt namelijk: hoe hoger hoe beter en vraagt zich af waarom er dan ook nog exemplaren van 7,5cm hoog bestaan)

2

Re: welk (merk) vierkant bakblik gebruiken jullie?

Ik heb de pme bakblikken.. vind er mooie vierkanten uitkomen..
Zelf vind ik de 7,5 hoog zat. Gebruik sowieso alleen maar pme blikken en allemaal 7,5 hoog

3

Ik heb de verstelbare uit de webshop. Verhoog ik met bakpapier, krijg ik mooie messcherpe hoeken en zo hoog als ik ze wil!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

Ik gebruik ook die van Pme, plakken niet, zijn 7,5 cm hoog en ik maak er ook mooie 4 kanten taarten mee.
Het is even een inverstering maar het is wel een goed bakblik.

5

Als je echt vierkant wilt, dan vind je de pme bakblikken niks. :nooo Die hebben duidelijk afgeronde hoeken. Zelf heb ik een hele set vierkante met scherpe hoeken meegenomen uit Engeland, ze zijn te koop bij Sugarshack dacht ik.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Ik heb de multisize pan van silverwood gekocht en daar krijg je ook mooie hoekken mee en wat ik super vind is dat ik met een pan veel verschillende maten kan maken. kan je plat opbergen dus neemt weinig ruimte in.

7

Ik heb ook een PME van 30 cm..die afgeronde hoeken is echt jammer. Had daar niet op gelet toen ik hem kocht. Heb 2 vormen van patisse..van 20 en 26 centimeter en die bevallen eigenlijk een stuk beter...en zijn nog goedkoper ook. Jammer dat deze er niet groter zijn.

8

Ok, dat wordt dus eens nadenken over Silverwood en Sugarshack.

Met die Silverwood, kun je daar (tot 30cm) elke gewenste maat mee maken? En is het niet een enorm geklooi met bakpapier en inspuiten/-vetten, met die losse tussenranden?

Bij Sugarshack ook even heel snel gekeken, daar kon ik ze zo snel nog niet vinden. Moet ik op een later tijdstip maar even beter naar op zoek.

Mijn gevoel over die ronde hoeken wordt nu wel door de meesten van jullie bevestigd. Zonde hoor. En ook zo raar dat Wilton nog steeds alleen maar pannen van 5 cm hoog maakt.  :s
Maar dank in elk geval voor de antwoorden, ik stond op het punt om een PME pan te bestellen, maar nu toch maar even niet.

9 Laatst bewerkt door kokkie (04-03-2010 12:46)

.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

10

Ik twijfel nu ook of ik de silverwood wil aanschaffen...en waar.
Maar ben ook benieuwd welke maten je er mee kunt bakken.

11

Freya schreef:

Met die Silverwood, kun je daar (tot 30cm) elke gewenste maat mee maken? En is het niet een enorm geklooi met bakpapier en inspuiten/-vetten, met die losse tussenranden?

Volgens mij bestaat elke divider uit 12 vakjes. Dus je kunt de bakvorm vanaf 30 cm telkens 2.5 cm verkleinen. Wat dan dus in zou houden dat je kunt bakken in de maten 30, 27.5, 25, 22.5 enz.

Maar was nooit sterk in wiskunde dus kan het goed mis hebben  :Y

Als dit klopt ga ik hem wel bestellen. Ben wel benieuwd namelijk. Nu alleen nog even kijken waar. Bij squireshop kun je alleen de pan bestellen..niet de dividers. Das balen want verder hebben ze daar ook hele leuke spulletjes als uitstekers en verpakkingen enzo...

Volgens mij ga ik een beetje off topic..