Onderwerp: welk (merk) vierkant bakblik gebruiken jullie?
Na het zoveelste kapsel dat over de randen van mijn 'maar' 5cm hoge vierkante bakblik is gebulkt tijdens het bakken (ondanks ophogen met bakpapier), ben ik nu toch echt eens serieus aan het overwegen om een wat hoger exemplaar te gaan aanschaffen. De PME pannen die de hebshop heeft zien er goed uit. Maarrrrr....ze hebben afgeronde hoeken lees ik in de beschrijving??
Mijn huidige vierkante blik is dan weliswaar wel erg laag, maar heeft wel mooie messcherpe hoeken. Als ik het beslag goed in de hoeken duw voor het de oven in gaat heb ik echt een heel mooi vierkant kapsel met mooi afgetekende hoeken.
Wat kunnen jullie me vertellen over die afgeronde hoeken? Valt het mee, of krijg je er inderdaad een minder mooi vierkant kapsel van?
En...los ervan maar wel relevant: mocht ik een vierkant PME blik gaan kopen: is er (afgezien van de prijs) een reden om niet meteen voor de 10cm hoge variant te gaan? (de logica in mij denkt namelijk: hoe hoger hoe beter en vraagt zich af waarom er dan ook nog exemplaren van 7,5cm hoog bestaan)