1

Onderwerp: Heel veel vragen....

Hoi,

Zaterdag wordt mijn zoontje 2 jaar. Dan wil ik voor hem zelf een taart maken. Ik heb pas 1x een klein taartje bekleed met marshmallowfondant. Dus een grote gok.
Vanavond wil ik vast de biscuit bakken. Met het recept hier van de site. Moet ik die dan invriezen? Gevuld of kaal?
Het vullen en bekleden wil ik vrijdag doen.
Ik wil als vulling o.a. botercrème extra gebruiken met banketbakkersroom. Kan ik die ook gebruiken voor het afsmeren onder de fondant? Of moet ik daar gewone botercrème voor gebruiken?
Toen ik het taartje met de fondant bekleedde kreeg ik de zijkanten niet helemaal netjes. Hoe krijg ik bij een ronde taart ook de zijkanten glad?

alvast bedankt!!

Groetjes Gerien

Groetjes Gerien

2

Re: Heel veel vragen....

Ik zou het biscuit zeker invriezen. Dan blijft hij lekker en hij is makkelijker te snijden.
Als je hem nu al vult, dan zou ik hem ook meteen bekleden en dan in de vriezer stoppen. Anders zou ik ook met het vullen wachten tot vrijdag.

Ik raad aan botercrème 1:1 (een deel boter op een deel suikerbakkerpoeder) te gebruiken om af te smeren. Dit voorkomt smelten. Hiermee kun je ook eventuele bobbels en gaten opvullen. Dat is de eerste stap naar een strakke taart.

Het voorkomen van plooien kan met geduld. Heel rustig van boven naar beneden het fondant tegen de zijkant plakken, waarbij je plooien steeds uitelkaar trekt. Er staan handige filmpjes op youtube die zou kunnen bekijken.

3

Bedankt alvast!
Vullen doe ik dus vrijdag.
Heeft biscuit lang nodig om weer te ontdooien?

Groetjes Gerien

Groetjes Gerien

4

Nog een vraagje:
Hoeveel fondant zal ik ongeveer nodig hebben voor een taart van +/- 25 cm doorsnee?
Ik heb kant en klare fondant hier uit de shop.

Groetjes Gerien

Groetjes Gerien

5

Je moet even hier aan de linkerkant klikken op tabellen dan zie je hoeveel bakmix eieren water fondant nodig is heel handig. :Y

groetjes van Ann

6

Bedankt Ann!

Ik heb de biscuit net in de vriezer geschoven.
Het was de eerste keer dat ik het deed en hij is prachtig gelukt!
Alleen: Ik had hem op het rooster gestort om af te koelen. Toen ik hem van het rooster af wilde halen, zat hij vast geplakt :s
Daardoor scheurde de bovenste laag eraf. Ik heb hem los zitten peuteren en er weer opgelegd. daar moet maar even lekker bc overheen om het vast te plakken. Als ik dat als onderkant doe is het weer een probleem als ik punten ga snijden.

Groetjes Gerien

Groetjes Gerien

7

grietje schreef:

Bedankt alvast!
Vullen doe ik dus vrijdag.
Heeft biscuit lang nodig om weer te ontdooien?

Groetjes Gerien

Nee niet erg lang, meestal ga ik na een half uur al snijden zo netjes mogelijk te kunnen snijden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.