1

Onderwerp: Sweet sixteen

Ik had de taart helemaal in mijn hoofd zitten en mooi uitgetekend. De roze taarten zijn dummy's.. bij het bekleden van de grootste taart (30cm) schuurde hij tot drie keer toe op de rand.. de derde keer heb ik hem laten zitten en besloten de bekleding op deze taart op het laatste moment om te gooien. Vandaar de bloemenrand.. er was niks meer van de scheurtjes te zien   

Bij het opzetten van de laatste taart begon het geheel meteen te zakken... gelukkig zag mijn vriend het vanuit de keuken (ik zelf stond een beetje stom er naar te kijken) en haalde het geheel er snel weer vanaf... hmmmm... wat ging er fout    vergeten de dowels in de witte taart te zetten. Alles er weer voorzichtig vanaf en alles weer opgebouwd. Dit resulteerde in veel dikke vingerafdrukken in de bovenste twee taarten.. manlief had daar niet zo over nagedacht.. dus snel nog met z'n tweeën bloementjes op de bovenste taart gezet om de afdrukken te verdoezelen..

Tot overmaat van ramp braken de letters van haar naam. Die had ik met tappiz gemaakt en stonden op flowerwire om vervolgens verticaal in de taart voor 16 te steken. Niet veel later de taart vijf huizen verderop afgeleverd en niemand zag mijn blunders... er stonden 20 gillende meiden omheen te schreeuwen hoe "rattengeil" de taart wel niet was. Het mes mocht er vandaag pas in als de familie hem ook heeft mogen bewonderen.
Heel verhaal... hier komt hij dan:

http://i50.tinypic.com/es8gg0.jpg

De roze taarten zijn gevuld met piepschuim  :D
De eerste witte (bovenste) is gevuld met aardbeienkwark en verse aarbeien.
De derde taart is gevuld met mascarponeroom, mandarijntjes en lemon jelly marmelade  :P  Het geheel is afgesmeerd met meringuebotercreme.

2

Re: Sweet sixteen

heeeel gaaaf :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Heel mooi

4

Ik zie net dat ik hem in de verkeerde rubriek heb staan... heb het zelf al gemeld  :o

5

hij staat nu op de juiste plek!
wat een mooie stapel heb je er van gemaakt!

6

Ziet er goed uit  :thumb: !

7

gaaf! ...ik stuur je een mailtje

Be in love with what you have

8

Super! Erg leuk idee om een kleine taart er tussen te doen en niet helemaal van groot naar klein te stapelen!
Gelukkig was de reactie goed, dat compenseert de stress die je had vast wel  :D

Groetjes, José

9

ik vind hem echt gaaf !!!

Mag ik hem opslaan voor inspiratie??

10

Het is een hartstikke leuke taart geworden :Y
Je ziet helemaal niets van alles wat er fout ging, als je het niet verteld had, zou niemand het weten. Wel heerlijk dat bloemetjes zo letterlijk dingen kunnen verbloemen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

11

wat een leukerd :Y

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

12

hij is wel mega gaaf.
groetjes eline

13 Laatst bewerkt door Do (01-03-2010 09:49)

Ja ja...daar is die dan...hij is super geworden Eefje...en van die blunders ziet je er helemaal niets van...lief van je mannetje om mee te helpen...misschien wil hij voortaan wel met je mee komen naar de workshops  :lol:

Meid dat heb je top gedaan  :thumb:

En die vulling is me toch lekker hè?  O-)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

14

Oh ja...leuk die balletjes  :D

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

15

Prachtig super leuke taart!!!  :thumb:

Groetjes Danielle

16

martine1976 schreef:

ik vind hem echt gaaf !!!

Mag ik hem opslaan voor inspiratie??

Graag zelf  :o

17

Do schreef:

Ja ja...daar is die dan...hij is super geworden Eefje...en van die blunders ziet je er helemaal niets van...lief van je mannetje om mee te helpen...misschien wil hij voortaan wel met je mee komen naar de workshops  :lol:

Meid dat heb je top gedaan  :thumb:

En die vulling is me toch lekker hè?  O-)

De vulling was heerlijk.. was helemaal in mijn nopjes dat hij meteen zo goed was gelukt.. tsjaa... je weet wat ze zeggen.. goede leermeester....  :D

18

Wauw! Ontzettend gaaf!!!

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

Indrukwekkend, ziet er toppie uit!!!

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

20

Een hele mooie taart geworden!

Liefs, Zanoni

21

Ik vind het een supertaart! Leuk met die dummie er tussen. En de tasjes en schoentjes; helemaal top v oor een sweet 16.
Tip tegen het scheuren op de rand bij een dummie; even het randje van te voren met een schuurpapiertje licht schuren, zodat hij minder scherp is.

Zoete groetjes, Marjolein

22

Ik vind hem echt ´rattegeil´! :lol: geweldig woord, kende ik nog niet ;)

Heel mooi gedaan! en gezien de reacties van de ´meiden´was hij ook voor hun helemaal goed :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

23

Een hele leuke en mooie 16 stapel zeg!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

24

wowwie! die s me een partij cool! jammer van haar naam maar hij is zo al supercool! geweldige opbouw en die balletjesrand helemaal super zo uit elkaar "gerold"... de vullingen klinken heerlijk (op de piepschuim na dan)  rattengeil kende ook ik nog niet  :D  wat een heerlijk ontvangst van je taart... maakt alles goed toch!

liefs marieke

25

zoete kunst schreef:

Ik vind het een supertaart! Leuk met die dummie er tussen. En de tasjes en schoentjes; helemaal top v oor een sweet 16.
Tip tegen het scheuren op de rand bij een dummie; even het randje van te voren met een schuurpapiertje licht schuren, zodat hij minder scherp is.

Dat is een goede tip zeg  :thumb:
Die ga ik noteren in mijn taartenboekje  ;)
Thanx