Onderwerp: Sweet sixteen
Ik had de taart helemaal in mijn hoofd zitten en mooi uitgetekend. De roze taarten zijn dummy's.. bij het bekleden van de grootste taart (30cm) schuurde hij tot drie keer toe op de rand.. de derde keer heb ik hem laten zitten en besloten de bekleding op deze taart op het laatste moment om te gooien. Vandaar de bloemenrand.. er was niks meer van de scheurtjes te zien
Bij het opzetten van de laatste taart begon het geheel meteen te zakken... gelukkig zag mijn vriend het vanuit de keuken (ik zelf stond een beetje stom er naar te kijken) en haalde het geheel er snel weer vanaf... hmmmm... wat ging er fout vergeten de dowels in de witte taart te zetten. Alles er weer voorzichtig vanaf en alles weer opgebouwd. Dit resulteerde in veel dikke vingerafdrukken in de bovenste twee taarten.. manlief had daar niet zo over nagedacht.. dus snel nog met z'n tweeën bloementjes op de bovenste taart gezet om de afdrukken te verdoezelen..
Tot overmaat van ramp braken de letters van haar naam. Die had ik met tappiz gemaakt en stonden op flowerwire om vervolgens verticaal in de taart voor 16 te steken. Niet veel later de taart vijf huizen verderop afgeleverd en niemand zag mijn blunders... er stonden 20 gillende meiden omheen te schreeuwen hoe "rattengeil" de taart wel niet was. Het mes mocht er vandaag pas in als de familie hem ook heeft mogen bewonderen.
Heel verhaal... hier komt hij dan:
De roze taarten zijn gevuld met piepschuim
De eerste witte (bovenste) is gevuld met aardbeienkwark en verse aarbeien.
De derde taart is gevuld met mascarponeroom, mandarijntjes en lemon jelly marmelade Het geheel is afgesmeerd met meringuebotercreme.