1

Onderwerp: Vraagje over diepvriesfruit

Ik lees vaak over meiden die diepvriesfruit gebruiken voor de taarten. Word het fruit ook waterig als het ontdooit?
Met als gevolg dat het biscuit zacht wordt?
Vers is natuurlijk het lekkerst maar soms erg duur.

2

Re: Vraagje over diepvriesfruit

Ik vermoed dat je vraag gaat over het vullen ermee?
Dan hoort het in Bakken & Vullen, niet in Babbel :)

[MOVE] --> Paar verdiepingen omhoog

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik gebruik af en toe diepvriesfruit als verrijking van de jam die ik gebruik, maar dan laat ik het wel eerst ontdooien op wat keukenpapier.  Natuurlijk is vers vaak lekkerder, maar dit is wel handig om achter de hand te hebben. Ik heb nog wel eens van die spontane 'bak aanvallen....'

Als ik diepvriesfruit gebruik -en dat doe ik best vaak- dan voor de zekerheid alleen in de bovenste laag. En dan nog het liefst op een stevige "onderlaag" van bc of hele dikke slagroom.
Tot nu toe nog geen problemen gehad vanwege ontdooien/doorlekken.

Het is de kunst de taart zo te verdelen dat ieder denkt dat hij het grootste stuk heeft...

5

Mijn diepvriesfruit gaat er bevroren in en ontdooit in de taart, erg lekker en nooit gekke dingen meegemaakt. Ik doe om de paar cm een framboosje!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

6

ik laat het altijd eerst ontdooien in een vergiet

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

Als je het fruit bevroren in de taart doet (zoals framboosjes) behouden ze hun mooie ronde vorm (mooier bij het doorsnijden). Als je ze laat ontdooien worden ze minder mooi.
Bij mij is het nog nooit fout gegaan.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

De frambozen waren in de aanbieding bij de Boni. Een doosje van 125 gram voor € 0,99. Heb maar een paar doosjes meegenomen, ingevroren, en dan maar eens uitproberen binnenkort.