Onderwerp: Kleine taartparade
Ik mocht de afgelopen week voor een aantal leuke gelegenheden taart maken. Allemaal totaal verschillende taarten en daarom wel heel leuk om in 1 week te doen.
De eerste is voor een oud-collega die afscheid nam. Oud-collega omdat ik er zelf 5 jaar geleden ben vertrokken en ze wilden haar verrassen met veel oude bekenden. Die opzet was zeker gelukt, ze was totaal verrast!![]()
De tweede was voor mijn vader die vorige week jarig was en deze week wilde trakteren bij zijn sportclub. Én hij wilde graag pronken met de creaties van zijn dochter, hij is mijn grootste fan! Nu is zijn sport een schietsport en ik wilde de taart toch een zachte uitstraling meegeven.![]()
De derde was voor iemand die 40 wordt dit weekend. Een nieuwe klant voor me en de wensen voor de taart waren: kleuren zwart/wit/zilver met groene accenten en een chique uitstraling. Toen de taart opgehaald werd zijn de klant doodleuk dat de taart vanavond door een aantal chefkoks van gerenomeerde restaurants uit de omgeving verorbert zou worden!! Ik was blij dat ze dit pas zei toen ze de taart kwam halen en niet bij het bestellen, anders was de taart nóóit afgekomen. Dan was niets goed genoeg geweest.... Hij was nu in ieder geval precies zoals ze hem bedoeld had en wellicht krijgt deze nog wel een staartje.... ![]()
De laatste was voor een 45-jarige bruiloft van écht carnavalsliefhebbers. Ik had helemaal de vrije hand, hij moest alleen volledig lactosevrije zijn. Hij is gevuld met een kersenmousse gemaakt van lactosevrije slagroom en afgesmeerd met BC 1:1 gemaakt van lactosevrije roomboter.![]()
Bedankt voor het kijken!!
Sweet cake, tasty bite
hele mooie taarten