1 Laatst bewerkt door Anuska (27-02-2010 17:45)

Onderwerp: Kleine taartparade

Ik mocht de afgelopen week voor een aantal leuke gelegenheden taart maken. Allemaal totaal verschillende taarten en daarom wel heel leuk om in 1 week te doen.

De eerste is voor een oud-collega die afscheid nam. Oud-collega omdat ik er zelf 5 jaar geleden ben vertrokken en ze wilden haar verrassen met veel oude bekenden. Die opzet was zeker gelukt, ze was totaal verrast!
http://www.sweetandtasty.nl/media/extranet/Taart/Verjaardagestaart/thumbs/500x400_Margrietjes%20voor%20Margriet.jpg

De tweede was voor mijn vader die vorige week jarig was en deze week wilde trakteren bij zijn sportclub. Én hij wilde graag pronken met de creaties van zijn dochter, hij is mijn grootste fan! Nu is zijn sport een schietsport en ik wilde de taart toch een zachte uitstraling meegeven.
http://www.sweetandtasty.nl/media/extranet/Taart/Verjaardagestaart/thumbs/500x400_Schietschijf.jpg

De derde was voor iemand die 40 wordt dit weekend. Een nieuwe klant voor me en de wensen voor de taart waren: kleuren zwart/wit/zilver met groene accenten en een chique uitstraling. Toen de taart opgehaald werd zijn de klant doodleuk dat de taart vanavond door een aantal chefkoks van gerenomeerde restaurants uit de omgeving verorbert zou worden!! Ik was blij dat ze dit pas zei toen ze de taart kwam halen en niet bij het bestellen, anders was de taart nóóit afgekomen. Dan was niets goed genoeg geweest.... Hij was nu in ieder geval precies zoals ze hem bedoeld had en wellicht krijgt deze nog wel een staartje....
http://www.sweetandtasty.nl/media/extranet/Taart/Bruidstaart/thumbs/500x400_Zilver%20zwart%20groen%202.jpg

De laatste was voor een 45-jarige bruiloft van écht carnavalsliefhebbers. Ik had helemaal de vrije hand, hij moest alleen volledig lactosevrije zijn. Hij is gevuld met een kersenmousse gemaakt van lactosevrije slagroom en afgesmeerd met BC 1:1 gemaakt van lactosevrije roomboter.
http://www.sweetandtasty.nl/media/extranet/Taart/Bruidstaart/thumbs/500x400_45%20jarige%20bruiloft%20carnaval2.jpg

Bedankt voor het kijken!!

Groetjes Anuska
Sweet cake, tasty bite

2

Re: Kleine taartparade

:thumb: hele mooie taarten :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Wow! Heeel erg mooi allemaal!! Je zet ze ook erg goed op de foto!

Wat heb ik toch een heerlijke hobby!!

4

Prachtige taarten! Die rode bloemen vind ik erg mooi en die derde met die bol erop, wat een leuk idee. Je carnavalstaart vind ik ook een topper, lekker frisse, vrolijke kleurtjes. Enne........ dat van die chefkoks, hoei, spannend. Kan me voorstellen, dat je dat niet van te voren wilde weten, hihi. Maar wel leuk!!!!!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

echt prachtig!
leuk creatief gedaan ook! :D

hele mooie taarten en die rode bloemen schitterend gedaan

7

Allemaal erg leuk en mooi strak!

8

Wat een prachtige parade! Ik vind het allemaal kunstwerkjes.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

9

Mooi allemaal zeg!

Vind de eerste vooral heel vrolijk en die rode bloemen zijn schitterend!

10

Hey! Supermooie taarten!
Mag ik misschien het recept hebben van de lactosevrije kersen mousse? Heb stad en land afgelopen voor lactose vrije slagroom. Alleen soya room gevonden, maar die was niet op te kloppen... bleef vloeibaar en niet lekker.
Met welk recept heb je het biscuit gebakken? Bij mij wordt ie zo snel droog!  Hoop dat je me hierbij wil helpen want ik heb het eigenlijk opgegeven om lactosevrije taarten te bakken.

11

Prachtige taarten! :thumb:

12

Jeetjuh.... kom ik aan met mijn simpele taarten. Ik moet nog veel leren als ik dit zie. Complimenten!!!

Groetjes Juut

13

Super mooie strakke taarten!

Groetjes van Martine

14

wat een heerlijk parade om te bekijken,
De bol is mijn favoriet

15

Prachtige taarten!!
Wat een verhaal zeg, van die chefkoks! Hou je ons wel op de hoogte als het staartje komt?? ;)
Tof man! Maar t zit wel goed, als ik je taarten zo bekijk! :)

*mijn leven is een geordende chaos*

16

Supermooi!
Vooral die Margriettaart vind ik super. Wou dat ik ook Margriet heette...