1 Laatst bewerkt door mia (27-02-2010 16:06)

Onderwerp: biscuit altijd scheef

Hallo,

Ben sinds jaren weer begonnen met bakken.
Doe dit nu in een heteluchtoven (van combimag).
De biscuit is prima, maaar altijd scheef.
In een gewone plaat valt dit heel erg op, daarom bak ik nu maar in een springvorm en maak de bischuit iets dikker. ik snij hem dan later voor het opmaken recht. De oven staat waterpas. De schijf draait rond. wie weet wat ik hieraan kan doen?

Mia

2 Laatst bewerkt door Babs (27-02-2010 16:11)

Re: biscuit altijd scheef

Huh er ging iets fout met mijn antwoord. Sorry  :o

Babs schreef:

Huh er ging iets fout met mijn antwoord. Sorry  :o

ja haha  ik dacht al :/ !!! :lol:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4 Laatst bewerkt door Babs (27-02-2010 16:15)

Suf he, dacht toch echt dat ik ergens anders op reageerde.

Mia sorry dat ik je topic heb misbruikt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen antwoord weet op je vraag meid.
Hopelijk zijn er ander meisjes die het weten.

5

Ik zou dan toch denken dat het bakblik scheef staat op een of andere manier.

Groetjes, Elly

6

Ik denk dat hij niet gelijkmatig verwarmt, ondanks dat het een hete lucht is. Je zou eens bake-evenstrips kunnen proberen. Zelf te maken door een oude theedoek tot een reep te vouwen, nat te maken en vast te zetten rondom je bakvorm voor het bakken. Ik gebruik daar zelf altijd een houten wasknijper voor, maar ik weet niet zeker of dat goed gaat in een combi :think:

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Ik lees trouwens net deze post:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86322

Zelf nog nooit gehad, maar toch een goed advies om er goed op te letten ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Jozien schreef:

Ik denk dat hij niet gelijkmatig verwarmt, ondanks dat het een hete lucht is.

Ik heb ook een hetelucht en was bang dat mijn eerst, en dus ook de rest..., biscuit zou mislukken omdat mijn oven achterin heter is dan voorin. Een appeltaart bv draai ik na 40 min om zodat door de rest van de baktijd (20-25 min) de hele taart een egale kleur krijgt. Met een biscuit kan dit niet ivm inzakken. Maar ik heb er gelukkig nooit problemen mee gehad. Misschien omdat biscuit een ander soort beslag is?

9

Over de oven tussentijds openen om je taart te draaien:
ik bak regelmatig verschillende maten tegelijk in de oven en dan moeten er dus een paar uitgehaald worden halverwege de baktijd van de grotere.... nog nooit een probleem geweest.
En anders voor de zekerheid de oven even 30 graden hoger zetten - het gaat erom dat de temperatuur niet teveel mag dalen, daardoor zakt de taart in. Als je 'm hoger zet voordat je de oven opendoet, zakt-ie in dat minuutje niet onder de gewenste temp. Niet vergeten weer terug te draaien (zei zij uit ervaring  :/ )

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be