1

Onderwerp: Spoedje over vullen/afsmeren

Hoi allemaal,

Vanmorgen mijn eerste kapseltje gebakken, goed gelukt tot nu toe :lol:  !!
Nu heb ik de botercreme-mix van de webshop gemaakt. Op de verpakking staat 100 gr mix,100gr poedersuiker en 200 ml water. Dan een uurtje laten rusten. Maarrrr..Is dat voor het afsmeren :think: ?

Hoop dat mijn vraag duidelijk is,

groetjes Marleen

2

Re: Spoedje over vullen/afsmeren

Nee...niet mee afsmeren. Dat moet je met 1:1 (dus helft roomboter, helft poedersuiker) doen. Met de mix loop je de kans dat je fondant smelt (hoewel de meningen daar nog wel eens over verdeeld zijn).

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Hoi Katja!
Dus dat wat ik heb gemaakt is voor de vulling?

4

...Sorrie te snel gepost :o

Dus daar kan ik dan bijv Oreo-kruimels doorheen spatelen?
Moet daar dan geen slagroom door??

Sorrie voor al die vragen,  :s

5

Wat je hebt gemaakt is inderdaad voor de vulling. Je klopt dus de roomboter goed romig, doet dan de mix erbij en dan kun je (b.v.) oreokruimels erdoor doen :P Er hoeft geen slagroom door, wél kun je ook een oreovulling maken van verstevigde slagroom met oreokruimels.
Oh ja, en als je een berichtje hebt gepost en je wil er iets aan veranderen, dan klik je even op bewerk  :)

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

Ik smeer er mee af en maak er een dijkje van. Nog nooit problemen mee gehad.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

7

Ik hoop niet dat je denkt dat DAT de vulling is? Nadat je de roomboter idd zacht hebt gemixt, doe je het mix/suiker/water-mengsel in delen door de boter.