1 Laatst bewerkt door wilma1981 (27-02-2010 12:04)

Onderwerp: saroma voor de smaak

ik las ergens dat je saroma voor de smaak kan toevoegen maar hoeveel moet je dan toevoegen?

foutje was iets te snel met typen

we gaan nog ff verder met bakken....

2

Re: saroma voor de smaak

ehm.. Wat is sarone?

Ik heb het zelfs gegoogled .. maar kan het niet vinden  :o

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Bedoel je misschien saroma? Voor door de botercreme?

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

4

sorry cindy ja dat klopt

5 Laatst bewerkt door Sannn (27-02-2010 12:10)

Ik zou het naar smaak toevoegen., en ik zou dan geen klopfix gebruiken, anders word het echt een hele klomp

Groetjes San

6 Laatst bewerkt door wilma1981 (27-02-2010 13:54)

sorry sann maar ik maak botercreme met roomboter en poedersuiker

7

Ligt eraan wat je lekker vindt. Ik heb het laatst gebruikt voor een kindertaart met bananensmaak. Hier heb ik een heel pakje door de mix gekwakt. Was erg bananig... ;)

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

8

Ik gebruik het ook regelmatig, ik denk 1/4 tot 1/3 voor een pakje roomboter.... even proeven dan!

Groetjes,
Marianne

9

bedankt voor adviezen ik ga het wel proberen

10

Ik heb in het verleden ook wel eens Saroma geprobeerd, maar ben inmiddels helemaal over op de Patidess, veel lekkerder!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

11

Ik doe choco-saroma door de botercreme bij een chocotaart. Ik gebruik op 250 roomboter een heel pakje saroma (niet aangemaakt verder) en dan zul ik de rest aan met poedersuiker zodat het 1:1 is.
Bij andere taarten gebruik ik de vloeibare vanille of citroenaroma van Oetker. Maar 2 druppels ofzo door de creme om net even een lekkerdere smaak dan 1:1 te krijgen.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

12

Sannn schreef:

Ik zou het naar smaak toevoegen., en ik zou dan geen klopfix gebruiken, anders word het echt een hele klomp

Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik heb de saroma een keer door de slagroom gedaan, vandaar dat ik er eigenlijk vanuit ging dat jij ook slagroom gebruikte hihi.

Door mijn botercreme gebruik ik eigenlijk alleen maar Pattides, als er een smaakje aan toegevoegd moet worden...De smaken zijn daar bijna eindeloos van.

Maar als je Saroma door de botercreme wilt doen, zou ik precies het zelfde doen als bij slagroom. Naar smaak toevoegen.

Groetjes San