1 Laatst bewerkt door Natasja05041978 (26-02-2010 20:56)

Onderwerp: nieuweling zoekt help

Hallo allemaal,

Na weken kijken naar de prachtige foto's van alle mooie taarten wilde ik dat zelf toch ook eens gaan doen. Alleen nu ben ik met mijn eerste kapsel bezig met kant en klare mix maar die zakte als pudding in elkaar in de oven tijdens het bakken.
Ik heb alles gemixd en mijn keukenmachine.

Ik hoop dat julie tips hebben voor me.

Natasja

even een aanvulling. Ik haal nu net de taart uit de oven omdat hij nu klaar moet zijn, maar de taart is vloeibaar geworden.......... tis net of alles zich heeft gescheiden. Zou dat door de temp komen.
Las net ergens dat je eieren op kamertemp moet gebruiken.... Dat had ik dus niet gedaan. grrr. Niet getreurd ik ga gewoon stug door en met wat tips gaat het me vast en zeker lukken....... Oh ik heb trouwens ook een combi oven en allen de standen 150 en 175 graden ik heb deze taart op 150 graden gebakken. En ik heb ook nog eens een draaiplateau. Kan het daar door komen??????

Please help me......

2

Re: nieuweling zoekt help

Welke mix heb je gebruikt?
Wat voor oven heb je en op welke temperatuur heb je gebakken?

3

Zie mijn eerste berichtje ik zet net de hele aanvulling erop.

Ik heb de mix van het winkeltje gebruikt. ( zo'n kant en klare mix\)

4

De mix  van het winkeltje? Welke bedoel je? En hoe lang op 150 graden?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Heb je taart wel op een rooster gezet?

je kan het beste stap voor stap vertellen wat je heb gedaan dan kunnen wij zien waar het eventueel fout is gegaan

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

Komt me bekend voor. Mijn eerste kapsel zakte ook in. Ik heb ook een combi en had op 160 graden gebakken, 30 min.
Zo doe ik het nu; eieren even in warm water, 8 min. mixen op hoogste stand en daarna nog 2 min. op laagste stand, 30 min. in oven op 180 graden en daarna meestal nog een minuut of 4 op 140 graden. Even aan de bovenkant voelen of het veert en vol is. Zo niet dan nog wat langer in de oven. Moet lukken. Succes!

7

Bedankt allemaal voor de goede tips, maar ik moet een hele stomme fout bekennen. Ik heb 250ml ipv 25 ml gebruikt....... Ik weet het dom dom dom. Niet goed gelezen. PFF gister avond rond 12 uur kwam ik erachter door nog eens te lezen op het pak en kon mezelf voor mijn kop slaan. Ik heb er gelijk nog een gebakken.  vannacht dus en deze was al een stuk beter alleen niet helemaal gaar in het midden, maar zag er in ieder geval al uit als taart. hahahaa De stukken die wel gaar waren waren ook lekker en goede structuur.
Ik ga nu nog een poging doen en ik heb zojuist nog even een nieuwe bakvorm gehaald ik had er 1 van glasen nu een lekvrije springvorm. ( moest toch ook weer nieuwe eieren halen) en ga er nog een maken En u maar hopenm dat deze wel gaat lukken. IK ga door het zal me lukken. hahahaha
Ik laat het vanmiddag wel weten als het is gelukt.

8

De aanhouder wint

Groetjes, Elly

9

Natasja, succes!! Ben benieuwd hoe je taartje is gelukt en wat je hebt gebruikt voor de vulling enzo

:thumb:

10

Nou de taart is droog en goed gelukt.  :) voor een eerste (derde poging) ik heb hem nu gevuld met advocaat slagroom vulling. ergens een recept gelzen weet niet meer precies waar, maar leek ons errug lekker. Ik ga nu met bekleden beginnen. met marsepein. Hoop niet nog een topic te moeten openenen hahahaha.SO far Thanks iedereen.