1

Onderwerp: welke kleurstof en marsepein

Ik heb tot nu toe alleen voorgekleurd marsepein gebruikt. Aangezien dit aardig in de kosten gaat lopen heb ik besloten zelf te gaan kleuren maar zag 2 soorten in de webshop:
Wilton en Sugarflair welke adviseren jullie?
En dan de blanke 1:3 of 1:4 marsepein?

Re: welke kleurstof en marsepein

over de marsepein verschillen de meningen, daarbij is de 1:3 van funcakes echt net nieuw.

Wat kleurstof betreft maakt het wat mij betreft niet echt verschil. Ken van sugarflair alleen de extra black en extra red en daar kunnen de rood en zwart van wilton niet tegenop :)

[move]---> bekleden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik gebruik de marsepein van Zeelandia. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de 1:3 van funcakes nog niet heb geproefd, want Zeelandia bevalt heel erg prima.

Ik gebruik de kleurstoffen van Americolor. De superred en superblack hiervan kleuren bij mij ook erg goed. Zowel marsepein als fondant.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

4

Hoi Hoi,

Ik heb zelf altijd de 1:4 marsepein. Vind ik een hele fijne.
En voor de kleurtjes ben ik een grote fan van Americolor nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik andere merken nog nooit heb gebruikt. Ben begonnen met deze en gebruik ze ook alleen maar vind het gewoon erg fijn doseren zeg maar.

Hoop dat je er wat aan hebt  :D

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

5

Ik ben begonnen met keuren van Wilton. HIer moet je ten opzichte van de Sugarflair & Americolor erg veel van gebruiken. Dus ik maak het op en als ik nu iets koop is het in ieder geval geen Wilton. Marsepein gebruik ik 1:4 vindt ik fijner. Ik gebruik dit ook om marsefond te maken. Dit vind ik super bekleden. Dus: gewoon uit proberen wat bij jou past.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Marsepein van zeelandia 1:3 vind ik niet lekker deze smaakt echt naar marsepein en daa rhoud ik helemaal niet van.

Maar de 1:4 van funcakes vind ik wel lekker.

zelf heb ik nu de kleuren van wilton (setje van 8 stuks) maar ga nu meer americolor aankopen.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

7

Ik haal het bij de (echte) bakker!

weet niet welke verhouding ze voor de marsepein gebruiken,maar ik vind het superprettig om mee te werken!

Kleuren doe ik zelf,hierbij gebruik ik ook vloeistof van "de echte"bakker.. WERKT PRIMA!! :Y

**Liefs Ilona**

8

Hoi Sabina,

Ik gebruik de 1:3 van Zeelandia(die had je hier ook bij mij gehaald)
en had wilton kleurtjes in de potjes, maar omdat je dan elke keer een nieuwe prikker moet gebruiken als je er weer in doopt, vond ik flesjes handiger..
overigens rood en zwart van Sugarflair,.. deze zijn echt de beste!

Wanneer begin je trouwens met taarten posten.. ik ben wel benieuwd!!
Gr
Jeannette

Groetjes Jeannette

9 Laatst bewerkt door G.I. Jane (20-03-2010 00:10)

Patricia0255 schreef:

Marsepein van zeelandia 1:3 vind ik niet lekker deze smaakt echt naar marsepein en daar houd ik helemaal niet van.

Ik hou nou juist wel van marsepein en vind de Zeelandia het lekkerst. De 1:3 van Funcakes heb ik nog niet geprobeerd maar de 1:4 wel. Deze vind ik niet lekker, smaakt naar chemische amandel (door de amandelolie) en er zit meer suiker in. Daarnaast plakt het ook veel meer dan de 1:3.

Echter ze hebben nu fondant van Funcakes (nieuw in de webshop) en dat is erg goed! Ik was toevallig op een cursusavond toen ze een proefzending hadden van de fondant, vanille en marshmellow smaak, dit was een erg lekkere en mooie elastische fondant.

Ik gebruik al vanaf het begin Sugarflair en heb een kleur van Americolor in een flesje. Ondanks dat het makkelijk aan te brengen is ben ik er niet weg van, als je echt paars wil hebben verdunt het je marsepein. Ik pak gewoon een schoon theelepeltje en neem met de steel wat uit het Sugarflair potje, bevalt prima. Dit is vaak voldoende om het goed te kleuren en je pakt meer in 1x als met 1 cocktailpikker. Wilton kleuren ben ik ook niet weg van, heb je veel van nodig (deze had ik eens geleend van een vriendin).

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.