1

Onderwerp: vraag over bewaren van botercreme

Ik ga vandaag botercreme voor afsmeren maken voor een aantal verlovingstaarten, maar heb voor zondag weer een bestellling. Ik wil ze nu tegelijk maken, scheelt weer mixen. Hoe kan ik dan de botercreme voor de taart van zondag bewaren (botercreme) gEwoon in de koelkast (denk dat de boter weer hard wordt :think: ) of kan het ook gewoon buiten de koelkast? Moet het dan ook weer gemixt worden alvorens gebruik voor zondag??

hoop dat iemand mij kan beantwoorden.

alvast bedankt!

2

Re: vraag over bewaren van botercreme

Ik zou het in de koelkast bewaren en dan zondag op tijd weer uit de koelkast halen en goed doormixen

3

in principe kun je roomboter ook prima buiten de koelkast bewaren en tot zondag ook wel.
je kunt inderdaad ook weer in koelkast doen en dan weer bij kamer temp nog doormixen. is iedergeval zolang houdbaar als de verpakking zegt van je boter.

4

ik heb er een scheutje melk doorheen gedaan, dus denk dat het niet meer buiten de koelkast te bewaren is???

ouafae schreef:

ik heb er een scheutje melk doorheen gedaan, dus denk dat het niet meer buiten de koelkast te bewaren is???

Dan zou ik het zelfs zondag niet meer gebruiken voor een taart af te smeren.
Waarom doe je melk door de botercreme als ik vragen mag?

6

iemand had die tip hier gegeven op het forum, zodat de botercreme luchtig wordt en goed besmeerbaar, daarom. Ik moet zeggen het werkt goed, maar waarom kan je hem dan zondag niet meer gebruiken, zelfs als ik het in de koelkast zet?

7

Van vandaag tot zondag zou ik nog wel doen hoor, zelfs met melk erdoor. Als je tenminste verse melk hebt gebruikt ;) Maar wel in de koelkast ja.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

ja heb verse melke gebruikt, ik heb het in een afsluitbare curverdoos gedaan, dus denk ook wel dat het goed houd.

bedankt voor het antwoorden :)