Onderwerp: caramel shortcake , makkelijk en heerlijk!
Hoihoi,
ik kan me haast niet voorstellen dat deze hier nooit is gepost, maar ik heb 'm met de zoekfunctie niet gevonden... Misschien onder een andere naam??
Deze komt van een mede-bakster op een ander forum.
HEEEEEEEEEEERLIJK!
Caramel Shortcake
Bodem : 55 gram suiker, 120 gram (room)boter en 180 gram zelfrijzend bakmeel, snufje zout.
Hier maak je een deeg van en dat doe je in een springvorm van 26 cm (voor een ronde vorm). Gaatjes erin prikken en 20 minuten in een oven van 180 graden bakken. Bakpapier op de bodem is handig!
Vulling: 120 gram boter, 120 gram suiker, 1 blikje gecondenseerde melk en 1 lepel suikerstroop.
Alles in een pannetje en al roerend aan de kook brengen. Dan 5 tot 10 minuten AL ROEREND laten koken. LET OP ook al ziet het er nog zo heeeeeeeeeeerlijk uit, voorzichtig als je wilt proeven! De caramelmassa is ECHT KOKEND HEET!
Dit gaat over de bodem en dan laat je het geheel afkoelen in de koelkast.
Topping: 170 gram chocolade naar keuze laten smelten en erover heen doen, weer af laten koelen in de koelkast. Na ongeveer 20 tot maximaal 30 minuten kun je de shortcake al in blokjes snijden (wacht je te lang, dan is de chocolade keihard en is het veullllll moeilijker )
HEERLIJK!
Ik vond ergens dit commentaar, HAHAHA
“Oh my.
Those square layered cookies come in a pack of three, each with a layer of buttery shortcake biscuit, a layer of creamy caramel, and a layer of sweet milk chocolate to top it all off.
Naturally, I expected something rich, so I cut one up into fourths and had a piece with a cup of tea. It was so good, the different layers melding together, the caramel getting squished between the crunchy biscuit and the velvelty chocolate, that I just had to have another quarter.
By then I was in such a sugar high that I couldn't bear the thought of the two remaining quarters feeling lonely and neglected, so I let them join their little buddies and happily gobbled them up.
And then I spotted the nutrition facts on the package. And thought: "There has got to be some mistake." Oh well. “
***"absolute beginner", maar laaiend enthousiast!***