1

Onderwerp: Lactose vrije opdracht

Hoi hoi meiden,

ik heb zojuist een opdracht binnen voor een lactose vrije taart. Het is er maar eentje. het is een goede klant van me dus wil ik haar niet teleurstellen...

Ik gebruik nu de Funmix voor biscuit maar dat kan dan niet.

heb jullie tips?

groetjes celesta

2

Re: Lactose vrije opdracht

Ja een hele goede tip, kijk eens bij ingezonden recepten. Daar heb je een allergie toppic.  ;)

Je heb mix c van schar die is gluttenvrij maar ook lactose vrij dus daar kan je je biscuit van bakken.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

mix C van schar?? staat die in de shop?

4

Kun je niet gewoon zelf de ingrediënten bij elkaar doen voor de biscuitmix? Ik heb van het weekend een taart gebakken met bloem, suiker, eieren en een snufje zout! Smaakte perfect en niets aan lactose!

.. Want taart kan altijd!!

5

Celesta schreef:

mix C van schar?? staat die in de shop?

Nee Deze meel koop je bij de natuurwinkel.

Je kan indd ook gewoon het basisrecept gebruiken die tussen de recepten staat.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

ik maak gewoon de basisbiscuit van het receptentopic hiernaast. Ik vul hem met chocomousse. Deze maak ik van AH pure chocolade, die is lactose vrij. Ik gebruik dan de soya slagroom, de chocolade smelt ik en doe ik bij de slagroom. Deze hoef je niet op te kloppen. in de koelkast zetten en dan stijft die vanzelf op. De andere laag had ik gevuld met cocosmousse. Even de zoekfunctie gebruiken hiervoor. Het recept met een blikje cocosmelk. Erg lekker. Ik smeer hem af met chocobotercrème. Van AH de plantaardige boter, die is lactose vrij. Ook Wayang boter (AH) is goed. Dan smelt ik de pure chocolade en deze bij de botercrème voegen als die aan het mixen is. Erg lekker allemaal. Dit is maar één van de vele mogelijkheden. Een andere keer had ik zelf BBR gemaakt met mandarijntjes en zelfgemaakte Lemon Curd. Als je BBR maakt van plantaardige boter is deze niet zo lekker. Ik zou er iets doorheen doen zodat er een smaakje aan zit.
Succes!  :thumb:

I'm not a complete idiot, some parts are missing!