1

Onderwerp: 6 maart jarig wanneer bakken en decoreren???

zooooo mijn zoontje wordt 6 maart 1 jaar en ik word die dag 28 jaar hihihi dubbel feest
ik had bij multivlaai een taart voor 40 man met foto besteld maar die heb ik afgezegd

ga het namelijk zelf doen, heb zoveel bij de webshop besteld dat ik het zelf wil gaan doen wil 5 taarten in totaal maken met wat cupcakes  (ben ik nu te enthousiast??)
1 taart voor levi om in te slaan en spelen

maar wanneer moet ik ze nou bakken en decoreren willen ze beetje lekker zijn???

zo'n fotoprintje kan ik die ergens bestellen???

denken jullie dat ik stom ben geweest om die taart af te bestellen als beginneling???

Re: 6 maart jarig wanneer bakken en decoreren???

als je 5 taarten wilt maken zou ik de biscuits gewoon ruim van te voren bakken en zodra ze afgekoeld zijn in een plastic zak in de vriezer doen. als je gaat vullen en bekleden ongeveer 2 uur van te voren eruit halen. als je veel decoraties gaat maken kan je dat ook van tevoren doen en dan huishoudfolie erom niet in de ijskast. suc6 hoop dat het allemaal gaat lukken. alvast van harte

3

bedankt hoor gebruik je voor cc die kleine papieren cake vormpjes??

misschien dom maar ik heb zelf idee dat het er niet lekkerder op word als je biscuits invriest :s
hoeveel dagen ervoor kun je decoreren wil het allemaal lekker blijven??

4

Wat ik anders doe als het er veel zijn. Is elke keer ik wat tijd heb 1 of 2 biscuits maken, vullen, afsmeren en basislaag marsepein erover. Dan het geheel invriezen. Op het moment dat jet het wil afmaken, ongeveer 24/36u voor serveren, laten ontdooien in de koelkast, dan afwerken na 12u ontdooitij. Dan heb je ook niet al die stress de dag zelf. Anders ga je misschien zelf dingen missen.
Succes!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

5

Ramona schreef:

misschien dom maar ik heb zelf idee dat het er niet lekkerder op word als je biscuits invriest :s

Als je het kapsel invriest, gaat het in kwaliteit niet achteruit, als je het eruit haalt is het lekker luchtig en blijft nog dágen goed als de taart af is.
De taart wordt na het invriezen beter snijbaar, is dan iets minder slap en korrelig.

Ramona schreef:

bedankt hoor gebruik je voor cc die kleine papieren cake vormpjes??

hoeveel dagen ervoor kun je decoreren wil het allemaal lekker blijven??

Ja voor de cc'tjes gebruik je die kleine papier vormpjes, maar wel in een bakvorm voor muffins, anders worden ze niet mooi rond.

Scces!

Dat is toch een taart waard?!

7

heel erg bedankt!!! mijn man is erg enthousiast heeft een doos van 10kg marsepein gehaald bij de winkel van 18 hij zei kun je vast gaan oefenen en een blik van pme 127mm
staat er ergens recept voor biscuit maken voor klein formaat taartje???

8

Bedoel je met mix of anders??

Groetjes Maji

9

Ramona schreef:

wil 5 taarten in totaal maken met wat cupcakes  (ben ik nu te enthousiast??)

Lijkt je 5 taarten en dan ook nog 's cupcakes niet een beetje veel voor 40 pers. ? En als je dan ook zegt, dat je beginner bent. Volgens mij werk je jezelf dan helemaal over de kop, hoor, en heb je ook nog 'ns veel te veel.

Ik zou als ik jou was minder doen en goed plannen. Want jezelf in de stress werken: daar word je niet blij van  :nooo . Succes! (En je creaties showen, hè!)

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

10

Maji schreef:

Bedoel je met mix of anders??

nee niet met mix maar gewoon zelf

11

e.b.m. schreef:
Ramona schreef:

wil 5 taarten in totaal maken met wat cupcakes  (ben ik nu te enthousiast??)

Lijkt je 5 taarten en dan ook nog 's cupcakes niet een beetje veel voor 40 pers. ? En als je dan ook zegt, dat je beginner bent. Volgens mij werk je jezelf dan helemaal over de kop, hoor, en heb je ook nog 'ns veel te veel.

Ik zou als ik jou was minder doen en goed plannen. Want jezelf in de stress werken: daar word je niet blij van  :nooo . Succes! (En je creaties showen, hè!)

ja misschien toch ook wel zo :o  ik ben altijd over enthousiast

12

Nou, ik begrijp je enthousiasme, hoor! Maar het zou zonde zijn dat enthousiasme te verliezen als het allemaal tegen zit, omdat je alles af wilt hebben en je uiteindelijk ook nog met de helft blijft zitten. Dan gaat de lol er gauw vanaf en dat willen we niet, natuurlijk ;) . Vandaar mijn opmerking.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

13

Kom op, je kunt het best.

Het weekend de bodems bakken. Vullen en bekleden en invriezen.
Je kunt het weekend ook alvast een deel van de versiering maken.
Bijvoorbeeld bloemen.

Dan is het de dag van te voren, bodems laten ontdooien. Eenvoudige versiering er op en je bent daarna reuzetrots en iedereen heeft bewondering.

Als je overigens de bodems van cake doet, is het iets steviger, makkelijker te bekleden en kleine stukjes, dus wellicht geen cupcake's nodig, want dat vind ik pas echt veel werk.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

14

LucyBW schreef:

Kom op, je kunt het best.

Het weekend de bodems bakken. Vullen en bekleden en invriezen.
Je kunt het weekend ook alvast een deel van de versiering maken.
Bijvoorbeeld bloemen.

Dan is het de dag van te voren, bodems laten ontdooien. Eenvoudige versiering er op en je bent daarna reuzetrots en iedereen heeft bewondering.

Als je overigens de bodems van cake doet, is het iets steviger, makkelijker te bekleden en kleine stukjes, dus wellicht geen cupcake's nodig, want dat vind ik pas echt veel werk.

jaaaa das ook een giga leuk idee!!!! thnx

15

e.b.m. schreef:

Nou, ik begrijp je enthousiasme, hoor! Maar het zou zonde zijn dat enthousiasme te verliezen als het allemaal tegen zit, omdat je alles af wilt hebben en je uiteindelijk ook nog met de helft blijft zitten. Dan gaat de lol er gauw vanaf en dat willen we niet, natuurlijk ;) . Vandaar mijn opmerking.

ja daar heb je zeker helemaal gelijk in thnx :thumb: