1

Onderwerp: Wat een Hell...!!!!

hallo allemaal,

nou hier is mijn allereerste stapel en meteen een bruidstaart..
maar meteen ook tijdelijk de laatste !!!  :(
wat was dit een hell !! ik ben om 6 uur begonnen en om 6 uur eindelijk klaar en toen nog eens opruimen en alles en toen ging ik om half 7 's morgens eindelijk naar bed !!! dus 12 uur eraan gewerkt.. ik dacht dat ik helemeel gek werd... (het biscuit had ik de dag ervoor al gebakken)heb begon al met de fondant uitrollen voor de grootste taart (35cm) die bleef maar plakken en plakken !!! toen ik hem eindelijk goed had en hem wilde oppakken brak hij doormidden !!!!!! :grr:  toen heb ik hem maar in 2 helften erop gelegd en eens flink zitten huilen !!! wat een stress wat een stress !! die van 28cm en die van 20cm gingen een stuk beter !! met heel veel poedersuiker eronder...
maar dat is ook geen oplossing want niet alleen kreeg ik natuurlijk de wel bekende vlekjes op mijn fondant maar ik bleef ook nog een gigantisch aan mijn vloer plakken haha  :Y
ik was zo nerveus de hele avond dat ik er gewoon misselijk van was... gelukkig vond het bruidspaar de taart helemaal geweldig en ik kreeg van alle gasten ontzettend veel complimenten.. en dat doet toch wel heel erg goed.. de bruidegom is wel 10x komen bedanken... Genoeg gepraat... hier is die dan : The Cake From Hell !!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-II4QZYFC.jpg

in de bovenste laag zit bananenmousse en een laagje choco-creme.
in de middelste laag zit abrikozen jam en een laagje slagroom met stukjes abrikozen.
in de onderste laag zit aardbeienmousse en een laagje aardbeienvlaaivulling...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DTJCS477.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NHKRUCV-1.jpg

oja en dit waren de proeftaartjes hierbij zag ik later op de foto dat ik een mooi randje was vergeten haha

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TFPQ8L4H.jpg

bedankt voor het kijken.. misschien nog tips ??? die zijn heeeeel erg welkom !!

Groetjes Mel

2

Re: Wat een Hell...!!!!

oja vergeet ik bijna te bedanken voor de inspiratie !! ik weet niet meer van wie ik het had gezien met die JA....  BEDANKT !!!!  :D

Groetjes Mel

3

mooi hoor!!!

4

wat een ellende áls het tegen zit he.

maar vind je taart mooi geworden.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

mooi hoor

6

Ik vind hem echt prachtig! Misschien is het een idee voor je om een pot crisco aan te schaffen. Ik kan niet meer zonder! Ik had ook steeds vlekken door de poedersuiker.

7

Tja, het is een tijdrovende hobby, maar hij is wel heel mooi geworden en het paar was er helemaal blij mee, dus.... volgende keer toch gewoon nog een keer?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

8

ik denk het wel...als ik een beetje uitgestoomd ben haha  :lol:  de reactie van het paar was onbetaalbaar !!

Groetjes Mel

9

Wat een ramp als alles tegenzit, maar dat zie je er niet aan af hoor. Hij is prachtig en al die complimentjes doet alle ellende weer vergeten toch!?? (voor je het weet sta je weeer een bruidstaart te maken :D )

10

Wat een ramp als alles tegenzit, maar dat zie je er niet aan af hoor. Hij is prachtig en al die complimentjes doet alle ellende weer vergeten toch!?? (voor je het weet sta je weeer een bruidstaart te maken :D )

11

prachtig

12

Ik heb een keer precies hetzelfde meegemaakt met een bruidstaart, alles wat fout ging ging toen ook echt fout.
Maar de complimenten maken alles weer goed, hi hi.
Hij is heel erg leuk geworden!

Your cake-wish is my challenge!

13

De taart is, ondanks alle problemen, echt prachtig geworden! Heb je een betere foto van het bruidspaartje bovenop? Volgens mij is die echt super leuk!

14

Oh wat heb ik met je te doen toen ik je verhaal las, ik ken het gevoel maar al te goed.
Maar wat een voldoening als die af is en zulke reacties mag ontvangen hij is TOP.

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

15

Hij is super geworden!!

Liefs, Zanoni

16

:thumb:

En van de stress is niets meer te zien :cool:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

17

Hij is ondanks alle tegenslag en stress wel heel mooi geworden hoor :Y. Vooral "ja" vind ik op die manier super staan!

Een tip voor de volgende keer: uitrollen op doorzichtig tafelzeil, heb je nooit meer poedersuiker of crisco nodig en je keert de hele lap zo - huppekee - op je taart (dus geen per ongeluk doorprikkende vingers meer :D)!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

18

Ondanks alle stress is ie erg mooi geworden!

19

Bedankt voor al jullie leuke reacties !!!  :Y doet me echt goed !!
het poppetje is van porselein die had het bruidspaar al uitgezocht haha en ik heb helaas geen foto van dichterbij !!  :nooo

Groetjes Mel

20

Prachtig vooral ook het verhaal er achter kan mij echt voorstellen dat je dan wel kan janken maar het resultaat is erg mooi !

Gr. Chantelle

21

Balen zeg dat het allemaal tegen zat, maar het resultaat mag er wezen het is een prachtige taart!! Ik heb in augustus mijn eerste bruidstaart... spannend ik heb gelukkig nog even de tijd om te oefenen.

Groetjes Danielle