1 Laatst bewerkt door prettygem (22-03-2010 23:56)

Onderwerp: voor mijn trouwe klant.....

ik heb een trouwe fan en heb altijd de vrije hand ....ze had donderdag gemaild om te vragen als het zou lukken om een taartje te maken voor as. zaterdag. ik moest 3 proeftaartjes maken en 1 verjaardagstaart.....tja...ik kan geen nee tegen haar zeggen voor iemand die altijd zo enthousiast reageert op mn taarten.
maakt niet uit zei ze...zolang het lief is....en haar lievelingskleur is roze....

ik heb nieuwe technieken gebruikt....namelijk de rolroos en met lint de rand gedaan. tips en kritiek is zeer welkom! ik vond het lastig om de lint mooi om de taart te doen...blijft de vlekje van de icing altijd aanwezig?

hier is ie dan :

Be in love with what you have

2

Re: voor mijn trouwe klant.....

prachtige rozen en leuk met die parels erop. Die laatste detailfoto is prachtig!

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

3

Geweldig!!!

Die rozen ga ik toch ook maar eens proberen om zo te maken, ze zijn prachtig!!!

groeten, Bianca
TAART in huis

4

heeeel erg mooi :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

5

Prachtige rozen zeg! De hele taart is erg mooi trouwens

6

wauw, mooie rozen zeg

Een schatje, mooi gemaakt  :thumb: . En ik zie dat je de uitstekers hebt gevonden ;)

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

8

bedankt allemaal !na een jaar decoreren vind het nog steeds leuk en wil graag zo veel meer leren.

sweet carolyn...ja, ik had ze gelijk gekocht....ik vind ze heel mooi en ben blij met ze  :thumb:

9

Supermooi geworden! En wat leuk zo'n enthousiaste fan die je de vrije hand geeft. Ze heeft dus alle vertrouwen in je en da's natuurlijk een supercompliment. Deze zal ze ook ongetwijfeld prachtig vinden!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

10

Je maakt als ik het goed begrijp, dus met een mal zo'n mooie roos?!
Ik vind ze echt super mooi! En je taart ook! :)
Zou je me kunnen vertellen welke mal dat is en hoe je die gebruikt?

11

Wat een ontzettende mooie roosjes! Ben ook erg benieuwd hoe je de "rolroos"maakt!

Sinds begin december 2009 taart addict!

12

wow die rozen zijn echt prachtig!
Over royal icing en lint, ja dat hou je. Ik doe de royal icing alleen aan de achterkant van de taart.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

13

Wauw, erg mooi zeg. Heel erg lief en die rozen zijn echt prachtig!

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

14

estherster schreef:

ik heb geen mal gebruikt maar ronde uitsteker..dit is de instructie die ik gevolgd heb van de forumlid glashill.
het is voor de 2de keer dat ik ze zo heb gemaakt dus ben zelf beginner hierin en heb te danken aan glashill en wendy voor hun uitleg.

Die roosjes zijn op zich niet zo moeilijk hoor. Ik maakte ze voorheen altijd anders, maar Wendy heeft me onlangs een simpelere versie voorgedaan. Ik zal proberen 't uit te leggen. Je drukt eerst 'n stuk of 12 rondjes uit van dezelfde maat. Ik heb hiervoor rondjes van zo'n 2 cm gebruikt. Vervolgens leg je deze op een foam matje en bewerk je de helft van de randen met een tooltje met een bolling. Hierdoor wordt 't randje mooi dun en een beetje 'lubberig'. Dan rol je 't eerste rondje op en als je bijna aan 't einde bent leg je 't volgende blaadje erop en draait deze er half omheen, dan leg je d'r weer een blaadje op en dit herhaal je dus nog een paar keer. Wel steeds een beetje in vorm drukken. Als de roos de gewenste grootte heeft, knijp je de onderkant samen. Hierdoor gaat de roos open staan. Vorm de blaadjes vervolgens nog voorzichtig naar buiten en knijp de buitenste blaadjes in 't midden 'n klein beetje samen. Snappie?????

15

Leuke taart met hele mooie roosjes!!!! :Y

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

16

prettygem schreef:
estherster schreef:

ik heb geen mal gebruikt maar ronde uitsteker..dit is de instructie die ik gevolgd heb van de forumlid glashill.
het is voor de 2de keer dat ik ze zo heb gemaakt dus ben zelf beginner hierin en heb te danken aan glashill en wendy voor hun uitleg.

Die roosjes zijn op zich niet zo moeilijk hoor. Ik maakte ze voorheen altijd anders, maar Wendy heeft me onlangs een simpelere versie voorgedaan. Ik zal proberen 't uit te leggen. Je drukt eerst 'n stuk of 12 rondjes uit van dezelfde maat. Ik heb hiervoor rondjes van zo'n 2 cm gebruikt. Vervolgens leg je deze op een foam matje en bewerk je de helft van de randen met een tooltje met een bolling. Hierdoor wordt 't randje mooi dun en een beetje 'lubberig'. Dan rol je 't eerste rondje op en als je bijna aan 't einde bent leg je 't volgende blaadje erop en draait deze er half omheen, dan leg je d'r weer een blaadje op en dit herhaal je dus nog een paar keer. Wel steeds een beetje in vorm drukken. Als de roos de gewenste grootte heeft, knijp je de onderkant samen. Hierdoor gaat de roos open staan. Vorm de blaadjes vervolgens nog voorzichtig naar buiten en knijp de buitenste blaadjes in 't midden 'n klein beetje samen. Snappie?????

:Y  :Y

Prachtig taartje trouwens!

wonderen bestaan ...

17

Geweldig taartje! Om vrolijk van te worden! Mooi gemaakt!!

18

I snep em helemaal. Wat een mooie kleurencombi heb je! Ben nieuwsgierig naar de vulling, zal wel net zo lekker smaken nl als dat de taarte eruit ziet. :9

'Could Everything In Life Be So Jillicious'
www.jilliciousgoods.nl, alle ingredienten in huis om van elke gelegenheid een "Jillicious Good" feestje te maken.

19

Mooi zeg!

20

klant was heel tevreden. hij was gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam  :9

21

Prachtige taart met prachtige rozen!

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

22

Héél erg mooi!

23

Heel mooi! Ik gebruik sinds kort geen icing meer om het lint vast te zetten, maar dubbelzijdig tape. Eerst het lint rond de taart, dan op het uiteinde een stuk dubbelzijdig tape en daar het andere uiteinde van het lint opplakken. De tape komt dan niet in aanraking met de taart en het blijft prima zitten...zonder vlekken ;)

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

24

Supermooi.
Zijn die rozen van marsepein of van fondant?

25

:thumb:

Groetjes Barbara