estherster schreef:Je maakt als ik het goed begrijp, dus met een mal zo'n mooie roos?!
Ik vind ze echt super mooi! En je taart ook!
Zou je me kunnen vertellen welke mal dat is en hoe je die gebruikt?
ik heb geen mal gebruikt maar ronde uitsteker..dit is de instructie die ik gevolgd heb van de forumlid glashill.
het is voor de 2de keer dat ik ze zo heb gemaakt dus ben zelf beginner hierin en heb te danken aan glashill en wendy voor hun uitleg.
Die roosjes zijn op zich niet zo moeilijk hoor. Ik maakte ze voorheen altijd anders, maar Wendy heeft me onlangs een simpelere versie voorgedaan. Ik zal proberen 't uit te leggen. Je drukt eerst 'n stuk of 12 rondjes uit van dezelfde maat. Ik heb hiervoor rondjes van zo'n 2 cm gebruikt. Vervolgens leg je deze op een foam matje en bewerk je de helft van de randen met een tooltje met een bolling. Hierdoor wordt 't randje mooi dun en een beetje 'lubberig'. Dan rol je 't eerste rondje op en als je bijna aan 't einde bent leg je 't volgende blaadje erop en draait deze er half omheen, dan leg je d'r weer een blaadje op en dit herhaal je dus nog een paar keer. Wel steeds een beetje in vorm drukken. Als de roos de gewenste grootte heeft, knijp je de onderkant samen. Hierdoor gaat de roos open staan. Vorm de blaadjes vervolgens nog voorzichtig naar buiten en knijp de buitenste blaadjes in 't midden 'n klein beetje samen. Snappie?????
Be in love with what you have