1

Onderwerp: koekjes glycerine vraag

Hallo dames, 

Nu wil ik dit weekend eens proberen koekjes te maken die je bekleed met royal icing dus maar nu lees ik bij de how to dat er een druppel glycerine in moet, maar dat heb ik niet kan ik het ook gewoon maken zonder glycerine. :s  Waar dient de glycerine eigenlijk voor.

groetjes pluto

2

Re: koekjes glycerine vraag

Ik doe dat niet hoor. Heb gewoon de mix van funcakes en die werkt prima, gewoon in de spuitzak en versieren maar :lol:  Ga vanmiddag weer koekjes hier posten.

Maar heb laatst deze gemaakt zonder glycerine

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=83568

groetjes marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

3

Bedankt voor je reactie dus het is gelukkig niet noodzakkelijk, alleen heb ik de funcake mix niet voor royal icing ik ga het zelf maken van eiwitpoeder nu hopen dat het goed gaat heb het namelijk nog nooit gedaan, maar dit weekend komt een vriendje spelen van mijn zoontje en die vinden dat natuurlijk helemaal geweldig. Trouwens jou koekjes vondt ik prachtig. :)

groetjes pluto

ja hoor kan prima zonder glycerine :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

hallo dames, :(

Ik heb vanavond mijn koekjes gebakken en royal icing gemaakt en ik was er met veel plezier mee bezig totdat ik me besefte dat het gemaakt was van eiwitpoeder en niet verwarmt was geweest en toen begon bij mij de twijfel in te slaan. Ik ben namelijk zo bang dat ik iets niet goed doe waardoor morgen de kindjes ziek zouden kunnen worden :nooo . Ik heb het recept van 10 gram eiwitpoeder en 300 gram poedersuiker en 60 ml gekookt afgekoeld water. En dan erbij de koekjes die ik heb ingesmeerd ermee die zijn zo zacht en totaal niet lekker dus ik heb de overige koekjes maar zo gelaten en die zijn heerlijk. Dus nu de volgende vraag zou het kwaad kunnen dat het dus koud is bereid zonder enige warmte bron gezien te hebben.

Bedankt voor het lezen van mijn frustratie en twijfels maar ik moest het even kwijt. :x

bedankt dames

eiwitpoeder gebruik je juist vanwege het feit dat daar geen kans is op salmonella gevaar. anders had je wel vers eiwit kunnen gebruiken :/

de koekjes moeten wel even een nachtje uitharden. niet luchtdicht wegleggen, maar ergens waar ze kunnen ademen, in koektrommel bijvoorbeeld, niet in tupperware bakje :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Bedankt tipsytaartje :) 
voor het feit dat ik nu toch iets meer vertrouwen in eiwitpoeder heb ja ben beginner en weet het nog niet zo goed allemaal en ben dan ook uiterst voorzichtig en wat betreft de koekjes bedankt voor de tip ben denk ik wat te ijverig geweest en ze te snel gemaakt stom stom olie dom :grr:  van mij ook wel begrijpelijk eigenlijk. Maar de volgende keer 1 avondje van te voren maken.

groetjes pluto