1

Onderwerp: help mn kapsel zakt in

Hoi hoi

Ik ben deze week aan de slag gegaan met bisquit bakken. In de oven komen ze heel mooi omhoog, maar zodra ze gaar zijn en de oven uitgeschakeld is zakt t toch in. :nooo 
Dus iemand een idee hoe t kan en tips voor deze beginner??

Alvast bedankt

Renate

Re: help mn kapsel zakt in

dan was hij toch nog niet helemaal gaar ;) ik duw met mn hand altijd even op de bovenkant, veert je kapsel terug dan is hij gaar, blijft er een deukje in zitten dan is hij nog niet gaar

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Hier het zelfde probleem gehad :s ... ik maak er maar het beste van en de volgende keer iets langer en de tip van Tirza gebruiken...

Workshops vind je gemakkelijk en snel, op Vindjeworkshop.nl! Geef jij workshops en wil je meer deelnemers? Meld je workshop aan!

4

Je kan ook met een breinaald er in prikken; als er nog deeg aan blijft plakken is hij nog niet gaar.
Als er niks meer aan blijft plakken prik ik meestal nog eens op 2 of 3 andere plaatsten; zo weet ik zeker dat hij overal gaar is.
Succes!

5

had wel met een cocktailprikker erin geprikt, maar alleen in het midden. Wie weet lukt t de volgende x wel

6

Hey

Ik doe het beide. Duwen op de bovenkant en dan hopen dat het terug veert en dan een sate prikker op meerdere plaatsen inprikken, vooral in het midden! En als de bovenkant mooi bruin is en het goed gerezen is dan zijn dat voor mij tekenen dat hij gaar is.

Ook is het handig als hij niet gaar wordt om de taart in 3 standen af te bakken. Voor een ronde 20 cm vorm doe ik 11 minuten op 100 graden 15 minuten (incl voorverwarmen) op 140 en dan nog 15 minuten op 180 graden en dan soms nog 5 minuutjes erachter aan als ik twijfel.

Succes

7

Heb de  magnetron/oven nog niet zo lang en is  nog een beetje uitpuzzlen hoe die werkt. Misschien dat dat er ook mee te maken heeft