Onderwerp: Dringende hulp nodig! Vorm vs Hoeveelheden!
Ok mijn eerste taart komt er aan! En ja hoor ik heb natuurlijk besloten om er direct een stapeltaart van te maken. Gelukkig heb ik een vriendin die al wat meer ervaring heeft en me morgen komt helpen met vullen, versieren afwerken,... Maar!!!...
Vandaag moet ik dus de taarten zelf al gaan bakken. Ik had gekeken naar de schema's op de site en dan alles omgerekend naar mijn bakvorm. Ik vond dat ik heel weinig nodig had en denk dat mijn berekeningen echt niet kloppen hoor!
Voor een taartvorm van 15cm doorsnee en 10cm hoogte (een ronde vorm, gekocht via de webshop) zou ik maar 2 eitjes nodig hebbe en 151g biscuitmix. Als ik het vergelijk met een recept van op de site voor een taart van 15cm maar 7,5cm hoog kloppen mijn verhoudingen niet want daar had je al 3 eitjes en 200g biscuitmix
Kan iemand me de juiste hoeveelheden geven voor mijn bakvormen? Dit was nog maar de kleinste en ik zat nu al compleet fout pff!
Hier mijn vormen:
- 15cm doorsnee, 10cm hoogte
- 25cm doorsnee, 10cm hoogte
- 35cm doorsnee, 10cm hoogte
Oh ja en dan heb ik nog een vraagje ivm de vullingen!
Ik zou graag de bananenvulling, de frambozenvullen en de marsvulling maken maar mag ik die nu al maken voor morgen? Of maak ik deze best morgen pas?
Alvast bedankt!