1

Onderwerp: Kant en klare taart uit supermarkt bekleden??

Hoi allemaal,

Ik ben helemaal nieuw en ook helemaal groen. hihi
Ik was zaterdag op de verjaardag van een nichtje en die had voor haar verjaardag een zelfgemaakte taart gekregen. Vond hem echt helemaal super en het leek mij heel erg leuk om ook een taart te maken voor mijn dochtertje haar 3e verjaardag.

Nu heb ik 1 probleem. Ik heb geen oven en kan dus geen 'biscuit' maken. Ik kan dus zelf geen taart bakken. Financieel zitten we niet al te best, dus het moet ook een zo goedkoop mogelijke taart worden.

Nu heb ik via hier rolfondant besteld met een stuk marsepein en kleurstofjes. Het wordt gewoon een simpel taartje met maar 2 kleurtjes. Maar wil gewoon een keertje net iets meer voor mijn dochtertje dan anders.

Nu dacht ik zelf eraan om een taart in de winkel te kopen en die de avond ervoor te 'bekleden'. Het liefst een slagroomtaart.

Maar mijn vraag is dus: Kan dit wel???? Ik lees over botercreme enz. Mijn probleem is dus dat ik geen boter lust. En ik zit al te griezelen als ik het recept leest van die botercreme.
Kan het niet gewoon met slagroom. Als ik nu een goedkope slagroomtaart koopt bij de Aldi. Zo'n ingevroren. Dan snij ik de nootjes aan de zijkant eraf. Dan smeer ik de slagroom van bovenop een beetje uit naar de zijkanten van de taart. Misschien dat het fijner gaat als ie nog bevroren is en alleen de slagroom een klein beetje ontdooid is. En dan de rolfondant eroverheen.

Kan dit of wordt dit heel lelijk???? Of hebben jullie misschien ervaring met een andere taart uit de supermarkt??? Las ook ergens dat marsepein gaat 'zweten' met slagroom. Rolfondant misschien niet?
Of als ik alles al klaarmaak (de decoratie enz.) en ik doe het dezelfde middag nog eroverheen en plak de rest erop. En hij wordt in principe gelijk aangesneden, dan is ie misschien nog strak??

Sorry voor de vele vragen. Het is echt heel erg nieuw voor mij en heb helemaal geen ervaring. Wil gewoon heel graag mijn kleine meid verassen met een leuk taartje en niet afgaan bij de rest van de familie dat ie in elkaar gezakt is ofzo. Hahaha En natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Was namelijk al 20 euro kwijt aan de marsepein en fondant spulletjes. Voor jullie misschien kleine bedragen, omdat ik al gemerkt heb dat er voor zo'n grote taart veel uitgegeven moet worden. Maar voor mij dus al een fortuin.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!!!!

Liefs Monique

2

Re: Kant en klare taart uit supermarkt bekleden??

Van slagroom gaat fondant smelten.. Je zie hier wel eens iemand de et wel gebruikt maar vaak is dat met marsepein.  Zelf zou ik de kans niet willen nemen dat ik wakker wordt en de hele taart weg gesmolten is.  Swiss meringue botercreme is erg lekker en niet boterig (ik ben ook niet fan van boter) de recept vind je op tartacadabra.com

Wat ik zou doen ipv een slagroom taart te bekleden is kijken bij een grotere supermarkt voor een voorgebakken biscuit.. Ik heb ze wel eens zien liggen bij ah.. en de zijn helemaal kant en klaar om te vullen dus al in 3 lagen en zo.

3

Hoi Monique misschien is er iemand die bij je in de buurt die een biscuit voor je wil bakken die wel een oven heeft ? Zou het best voor je willen doen maar ik  :) woon niet in de buurt waarschijnlijk maar dat lijkt mij een optie? Gr. Chantelle

misschien kun je bij de bakker gewoon een kale taart laten bakken?
of ff vermelden waar je woont
misschien dat dan iemand van hier er een voor je wil bakken

5

Al zo bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb er vannacht gewoon van wakker gelegen. Jullie moesten eens weten hoeveel taarten ik vannacht heb staan maken. Hahahaha In gedachte kan je echt de mooiste maken. hihi

Slagroom lukt dus niet. Duidelijk. Het is niet de bedoeling dat de hele taart weggesmolten is als ik hem tevoorschijn haal op de verjaardag. Haha Dat zou een afgang zijn.

Die botercreme van eiwit klinkt inderdaad lekkerder!! Ik denk dat ik die sowieso ga gebruiken om de taart af te smeren.
Ik bedacht me net nog iets. Met een slagroomtaart zou het in principe dus wel moeten lukken als ik de slagroom erafhaal? De cake en de vulling heb ik dan tenminste wel. En dan een laag botercreme over de cake smeren waar eerst de slagroom zat? In principe zou dat toch moeten kunnen?

En kennen jullie die sneeuwsterretjes? Dat is een wat hardere  cake met poedersuiker en van binnen een soort slagroom met een klein puntje advocaat. Die zou ook moeten kunnen toch? Het fijne is denk ik dat het een wat harde cake is, dus denk goed te besmeren met de botercreme.

Kan het natuurlijk helemaal mis hebben hoor!!!! Zit ook hard te malen om het zo simpel mogelijk te houden. Ik zou mijn oma ook kunnen vragen om een biscuit te maken. Die heeft op zich veel ervaring met bakken. Maar heb toch het liefst een kant en klare taart.

Ik hoor het wel!!!
In ieder geval al bedankt voor jullie antwoorden!!!

Liefs Monique

Bij de Aldi hadden ze van de week pakken voor 2 euro met daarin biscuit en mix voor vulling (zelf slagroom toevoegen) Bij de albert hein verkopen ze kant en klare biscuit (wel best droog, maar met op elke kant een laagje jam kan dat prima.
Je kan ook de teleacuitzending boltaart opsnorren via uitzending gemist. Een taart als deze kan je ook maken met dunne reepjes kant en klare cake. Of google op taart zonder bakken. Ipv botercreme kan je ook afsmeren met gezeefde jam.
Succes!

7 Laatst bewerkt door Tamara1977 (15-02-2010 09:49)

Als ik geen tijd heb om een taart te bakken haal ik een kale bij de AH.
botercreme heb ik nog nooit gebruikt.(alleen bij de workshop die ik gehad heb)
Laatst heb ik mijn taart afgesmeert met witte chocopasta.
Moet wel ff de chocopasta dun maken anders kruimelt je taart.
Ze hebben hier gesmikkelt, heerlijk vonden ze het!!

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

8

Hoe maak je de chocopasta dun?

9

chocopasta maak je dun door het even (10sec.) in de magnetron te verwarmen.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

10

Ik vind cake ook lekker om te gebruiken. Vaak lekkerder dan de toch droge biscuit uit de supermarkt.
En met witte chocopasta afsmeren kan prima!
Succes!

11

Taliamo schreef:

Hoe maak je de chocopasta dun?

magnetron

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

12

Je kan ook 2 doodnormale cakes kopen, dat is niet duur en toch lekker. De zijkanten snij je recht en zo plak je bijvoorbeeld 2 cakes tegen elkaar met de vulling die je wilt gebruiken. Desnoods snij je de cake in een figuur die je wilt hebben, rond, hartje, of je laat hem vierkant / rechthoekig.
Hier is een foto van 2 cakes die ik achter elkaar heb geplakt, de roze dus.
http://94.100.122.168/849600001-849650000/849613601-849613700/849613617_5_HRR-.jpeg

13

hey,
waar woon je? misschien kan ik er eentje voor je bakken?
groetjes natasja

14 Laatst bewerkt door Jantines taart (17-02-2010 21:55)

Hoi Monique,

Ik zou inderdaad proberen aan een voorgebakken biscuit te komen, bakkers hebben ze zowiezo altijd liggen.
Of als je een slakom hebt die bekleden met plasticfolie en hierin plakken cake van de AH leggen tot hij bedekt is. Dan vullen met wat
je maar wilt dus in jou geval waarschijnlijk slagroom (kun je aanvullen met chocoladesnippers of jam of vruchtjes of een combinatie van) of met bijvoorbeeld Monatoetje en daar bovenop weer een laagje cake, eventueel nog vulling en stoppen met cake. Wat ook erg lekker is is een laatste laagje van Kano's.

De stukken plasticfolie die nog overzijn over de bovenkant van de taart heen trekken en een bord erop zetten. Nachtje in de koelkast bewaren, bord eraf halen en plastic aan de bovenkant wegtrekken, slakom omdraaien en al het plastic verwijderen. Afsmeren met abrikozenjam zonder stukjes of lemoncurd en bekleden met de fondant en versieren met de marsepein.
Zorg er gewoon voor dat je geen slagroom hebt die tegen de fondant aankomt dan moet het goed gaan.

Veel succes met de taart die je uiteindelijk maken gaat en alvast een fijne verjaardag gewenst!

Groetjes,
Jantine

Ps. een voorbeeldje van deze taart is de gele boltaart met 4 soorten bloemen op mijn site (pagina 2 links onderaan).

Kijk ook eens op: Jantinestaart.nl, hierop staan foto's van mijn taarten, cc's, koekjes en ander lekkers.
Je kunt je hier ook aanmelden voor workshops, kinderfeestjes of om mallen van First Impressions en producten van Zeelandia te bestellen.

15

Hoi allemaal,

Ik wil jullie als eerste allemaal super bedanken voor de tips!!! Geweldig dat jullie zo meedenkend zijn en mij willen helpen met de taart. Heb er echt helemaal zin in gekregen. De tip met de kano's vind ik erg leuk!!!! (En lekker.....  :Y ) Op zich hoeft het dus helemaal niet duur te zijn.
Ik ga eens vogelen, ben er in ieder geval van overtuigd dat mijn dochtertje hem geweldig gaat vinden!!!!!

Bedankt allemaal!!!

Liefs Monique

16 Laatst bewerkt door G.I. Jane (20-03-2010 00:42)

Ik weet niet of je de taart al gemaakt hebt, maar ik heb vorig jaar een chocoladecake uit de supermarkt gebruikt om een taartje van te maken. Was wel erg zoet en machtig met fondant, maar als je eens onverwacht visite krijgt kan je toch wat maken met weinig: http://94.100.122.52/542250001-542300000/542251101-542251200/542251104_6_wU9b.jpeg Ook heb ik eens een hele goedkope hotelcake gekocht (€0,80) en daar ronde vormen uitgestoken en bekleed. Dit om eens te oefenen. Zie deze foto:
http://94.100.122.94/515800001-515850000/515828801-515828900/515828811_6_I-tr.jpeg

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

17

Hoi hoi,

Vandaag is mijn dochtertje jarig en heb vanavond de taart eindelijk gemaakt. Morgen komt namelijk de visite.

Ik hoop zo dat hij smaakt!!!

Ik heb gewone caken gekocht (3 stuks), die aan elkaar gezet. Doormidden gesneden en een holling gemaakt met een opstand randje aan de zijnkanten. Toen heb ik vlaaienvulling kers erin gedaan en een laagje slagroom. Toen de 'deksel' er weer op gelegd. Afgesmeerd met witte chocopasta.
Was iets duurder dan de bedoeling was, maar ik denk dat ik wel iets lekkers heb gemaakt.

Het lukte niet met de fondant. Het bleef plakken en het scheurde. Ik had ook te weinig. Heb alleen de bovenkant bekleed en als noodoplossing de zijkanten met chocoladehagelslag ingewreven.

Maar jah, was ook echt mijn allereerste taartje, he??!!!!

Probeer hem zo op het forum te zetten.
Vindt hem best wel goed gelukt als zeg ik het zelf. HIHI :P

Doei
Liefs Monique

18

Misschien een tip voor je: je kan bij de Ikea voor €5 een doorzichtige burobladlegger kopen. Hierop plakt het marsepein niet vast, je kan deze legger met een beetje poedersuiker insmeren en dan fondant uitrollen zonder dat het plakt (ook je deegroller als je een houten gebruikt). Je kan bv ook een stuk rioleringsbuis kopen van 25mm en 38mm dik, daar kan je zonder poedersuiker erop te doen non-stick mee uitrollen op een goedkope manier.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

19

Monique,
ik zat gisteraaf nog aan je te denken! Ik dacht: ik Monique der dochter niet ongeveer nu jarig? Zou het allemaal gelukt zijn?
En dan zie ik vandaag je reactie  :lol:
Wat goed dat het toch gelukt is! Wel jammer dat je te weinig fondant had. Ik ben erg benieuwd naar je foto; maar het ziet er vast erg leuk uit. En hopelijk is ie ook nog lekker.
Ben je ook gebeten door het taartenvirus intussen?  ;)

Liefs; je Belgische vriendinnetje  ;)

20

Ik lees dit nu voor het eerst, maar wat een leuke tips staan hier tussen!
Ik ga zo gelijk kijken of ik je taart kan vinden in de parade..

Nog gefeliciteerd met je dochtertje..