Onderwerp: Kant en klare taart uit supermarkt bekleden??
Hoi allemaal,
Ik ben helemaal nieuw en ook helemaal groen. hihi
Ik was zaterdag op de verjaardag van een nichtje en die had voor haar verjaardag een zelfgemaakte taart gekregen. Vond hem echt helemaal super en het leek mij heel erg leuk om ook een taart te maken voor mijn dochtertje haar 3e verjaardag.
Nu heb ik 1 probleem. Ik heb geen oven en kan dus geen 'biscuit' maken. Ik kan dus zelf geen taart bakken. Financieel zitten we niet al te best, dus het moet ook een zo goedkoop mogelijke taart worden.
Nu heb ik via hier rolfondant besteld met een stuk marsepein en kleurstofjes. Het wordt gewoon een simpel taartje met maar 2 kleurtjes. Maar wil gewoon een keertje net iets meer voor mijn dochtertje dan anders.
Nu dacht ik zelf eraan om een taart in de winkel te kopen en die de avond ervoor te 'bekleden'. Het liefst een slagroomtaart.
Maar mijn vraag is dus: Kan dit wel???? Ik lees over botercreme enz. Mijn probleem is dus dat ik geen boter lust. En ik zit al te griezelen als ik het recept leest van die botercreme.
Kan het niet gewoon met slagroom. Als ik nu een goedkope slagroomtaart koopt bij de Aldi. Zo'n ingevroren. Dan snij ik de nootjes aan de zijkant eraf. Dan smeer ik de slagroom van bovenop een beetje uit naar de zijkanten van de taart. Misschien dat het fijner gaat als ie nog bevroren is en alleen de slagroom een klein beetje ontdooid is. En dan de rolfondant eroverheen.
Kan dit of wordt dit heel lelijk???? Of hebben jullie misschien ervaring met een andere taart uit de supermarkt??? Las ook ergens dat marsepein gaat 'zweten' met slagroom. Rolfondant misschien niet?
Of als ik alles al klaarmaak (de decoratie enz.) en ik doe het dezelfde middag nog eroverheen en plak de rest erop. En hij wordt in principe gelijk aangesneden, dan is ie misschien nog strak??
Sorry voor de vele vragen. Het is echt heel erg nieuw voor mij en heb helemaal geen ervaring. Wil gewoon heel graag mijn kleine meid verassen met een leuk taartje en niet afgaan bij de rest van de familie dat ie in elkaar gezakt is ofzo. Hahaha En natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Was namelijk al 20 euro kwijt aan de marsepein en fondant spulletjes. Voor jullie misschien kleine bedragen, omdat ik al gemerkt heb dat er voor zo'n grote taart veel uitgegeven moet worden. Maar voor mij dus al een fortuin.
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!!!!
Liefs Monique