1

Onderwerp: vul adviezen, wil wilt me helpen?

ik ga petit fours maken 70 stuks

ik heb als volgt de vullingen bedacht.

- citroenkwarkmousse met lemon curd
- chocolademousse met bebogeen
- aardbeienmousse met aardbeien jam
- BBR met bosvruchten jam

wat vinden jullie van deze combi's?

ik had ook nog ee vraag over het afsmeren.

die 1:1 bc vindt ik echt zo vies! vieze boter smaak. dus ik wil afsmeren met slagroom, kan ik dan beter de aangevette gerbuiken voor de petit fours?

ik gebruik voor me taarten altijd klopfix slagroom, en dat gaat altijd goed! maar nu wordt ik een beetje onzeker.

ik ga alle kanten bekleden, is het handig/veilig om bij elke petit een dijkje te maken? (ik heb hulp en ik wil het perfect hebben, want hier zou wel eens wat meer uit kunnen rollen).

tnx

Achteraf weet je meer, dan dat je vooraf wist.

2

Re: vul adviezen, wil wilt me helpen?

Als je het echt perfect wilt hebben zou ik niet voor afsmeren met slagroom kiezen  :nooo stel je voor dat al je petit fours gaan smelten...
Merengue botercreme schijnt heel lekker te zijn en anders kan je ook altijd de mix nog maken met in verhouding minder water.

Een dijkje maken zou ik niet doen, want dan pas er waarschijnlijk nog maar een theelepeltje vulling in. Probeer wel dan met vullen iets van de kant af te blijven.

Nog een tip: Maak het jezelf niet te moeilijk en kies twee smaken voor de vulling. Daar zal je niemand over horen zeuren en het scheelt jezelf een hoop werk

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

3

proef je de 1:1 bc erg met het afsmeren?
als dat inderdaad beter is om het perfect te krijgen. het is natuurlijk anders wanner jelik neemt, dan wanneer je het samen met andere smaken eet.

zou je mss bijv. een klein beetje jam erdoorheen kunnen doen, of wordt dat dan toch te nat?

4

Nee hoor, iets van vocht kan wel, maar het moet niet teveel zijn. Let dan wel op dat je een jam zonder pitjes en stukjes neemt, anders kan je alsnog niet strak bekleden. Je kan anders ook een smaakje patidess uit de webshop erdoorheen doen, of saromapoeder (van de toetjes).

Maar ik smeer altijd heel dun af, alleen om de taart een beetje strak te krijgen, en dan vind ik de 1 op 1 botercreme niet vies. Door de sterke smaak van fondant of marsepein + de vulling valt de botersmaak helemaal weg. Maar misschien dat als je boter echt HEUL vies vind, je het dan wel proeft  ;)

5

nee ik vindt boter niet vies. maar ik heb het is gemaakt, en toen smaakte het wel erg boter achtig (logisch) maar het moet niet gaan overheersen in me taartjes!!

bedankt vor je adviezen! ik ga toch de bc maken. kan gewoon zelf toch met bijv.500gr magerine en 500gr poedersuiker ?

6

Door je BC zou  je Lemon Curd kunnen doen dat is een lekker fris smaakje, en ook BC met banketbakkersroom .  :P  Zoals Dagmar ook zegt maak het je niet te moeilijk twee smaken is echt voldoende. :Y

groetjes van Ann

7

neee met margerine is het wel heeel vies (vind ik)
Ik gebruik altijd 500 gram roomboter op 500 gram poedersuiker, die verhouding gaat eigenlijk altijd goed (1:1)

Ooh ja, wat je ook nog kan doen, is een grote lepel chocopasta (of cacao een oplossen in een klein beetje water) door je botercreme mixen  :9

8

nice.. tnx dagmar :thumb: