1

Onderwerp: Stomme vraag ??

Misschien een stomme vraag maar als je met fondant werkt en er zit poedersuiker op de taart lees poedersuikervlekken haal je dat dan ook weg met een kwastje water zoals bij de marsepein of met alcohol??wil niet dat het gaat glimmen...................

alvast bedankt voor het reageren  :)  :)

2

Re: Stomme vraag ??

Het is geen stomme vraag, hoor.

Maar je krijgt sowieso vlekken als je poedersuiker hebt gebruikt en je wilt de vlekken verwijderen met water.

Ik weet niet of je de taart nu al hebt gemaakt, maar als je het nog moet maken, gebruik dan liever geen poedersuiker, maar crisco.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Of maizena gebruiken!

Volg je hart...want dat klopt!

4

Ik heb vorige week een pot crisco wat een giga fijn spul!!gekocht en daar had ik ook al aan gedacht .......dus gaan we dat voortaan maar doen bedankt voor jullie snelle antwoorden geweldig he zo,n forum :)  :)  :)

bedankt meiden ... :thumb:

gr Chantelle

5

Poedersuiker op fondant kun je ook met een stukje keukenpapier wegvegen. Op marsepein is dat wat lastiger, want dat plakt meer.

Groetjes, Elly

6 Laatst bewerkt door Marije (15-02-2010 14:20)

ik werk altijd met poedersuiker. Je moet niet teveel gebruiken, dus alleen bestuiven zeg maar je werkblad en je wrijft het zo weg.
marsepein plakt meer idd. crisco kan ook maar dan word het wel een stuk vetter van. Maar geen water gebruiken, ook niet bij je marsepein, of alleen om iets mee vast te plakken. Van water word het namelijk plakkerig en gaat het erg glimmen.

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

7

mniek schreef:

Of maizena gebruiken!

Geen maizena gebruiken op fondant/marsepein wat in aanraking komt met je taart (dus alleen boetseersels of puzzelplaatjes of bloemen)
Maizena kan voor enorme bobbels zorgen door een reactie die het aangaat met je botercreme..

Je kunt prima uitrollen zonder vlekken van poedersuiker te krijgen.. het is een kwestie van oefenen.. oefenen .. en oefenen.
Ik heb er ook veel ruzie mee gehad. Heb maanden met alleen crisco gewerkt.. Maar wat  ben ik blij dat ik toch nu met poedersuiker werk.. dat is zoveel fijner!!! Ik heb geen poedersuiker aan de buitenkant van m'n taart zitten op het moment dat ik de taart bekleedt..

Zorg dat je niet al te veel gebruikt (mooi strooibusje gekocht bij de sligro, geloof dat ikea die ook heeft) liever wat minder en dan vaker een heel klein beetje bij strooien.

Niet met water weg halen.. met een kwasje (droog) of met keukenpapier rustig weg vegen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Bommeltje schreef:
mniek schreef:

Of maizena gebruiken!

Geen maizena gebruiken op fondant/marsepein wat in aanraking komt met je taart (dus alleen boetseersels of puzzelplaatjes of bloemen)
Maizena kan voor enorme bobbels zorgen door een reactie die het aangaat met je botercreme..

:o  Dát wist ik niet. Ik gebruik zelf ook altijd crisco.

Volg je hart...want dat klopt!

9

Iek ook niet  :D

Heb het uberhaubt nooit gebruikt maar was laatst bij een workshop van een engelse dame op het DCE en zij vertelde het

Zegt het voort..... Zegt het voort....  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

toch super he zo`n forum :thumb:  ha ha  :lol:  :lol:  :lol:

zo leren we allemaal wat van elkaar  ;)

gr Chantelle

11

Weet je wat je ook kan gebruiken!echt super handig, plakt totaal niet eraan vast...!!is een vinyl tafelkleed. Ik raad het iedereen aan!
(haha ik heb een vinyl douchegordijn gekocht, tafelkleden vond ik veel te duur hahah)Ik heb het gelezen in een boekje over taarten decoreren..Groetjes!!

12

Bommeltje schreef:

Iek ook niet  :D

Heb het uberhaubt nooit gebruikt maar was laatst bij een workshop van een engelse dame op het DCE en zij vertelde het

Zegt het voort..... Zegt het voort....  :lol:

tjonge jonge...........wéér wat geleerd. En ik vroeg me telkens al af waar die bobbels vandaan kwamen die er voorheen niet zaten.

Thanks!  :thumb:

13

Ook de onderlegger Pröjs van IKEA zou het goed doen om op uit te rollen zonder te plakken...
Althans dat zeggen heel veel mensen hier op het forum, ik heb het zelf nog niet geprobeerd  :lol:

14

SOE schreef:

Weet je wat je ook kan gebruiken!echt super handig, plakt totaal niet eraan vast...!!is een vinyl tafelkleed. Ik raad het iedereen aan!
(haha ik heb een vinyl douchegordijn gekocht, tafelkleden vond ik veel te duur hahah)Ik heb het gelezen in een boekje over taarten decoreren..Groetjes!!

Of de bureau-onderlegger van de Ikea, zou niet anders meer willen, ik gebruik nu helemaal niets meer om uit te rollen, het blijft gewoon NIET plakken :Y

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

15

Veerle schreef:

Ook de onderlegger Pröjs van IKEA zou het goed doen om op uit te rollen zonder te plakken...
Althans dat zeggen heel veel mensen hier op het forum, ik heb het zelf nog niet geprobeerd  :lol:

:o  :o  :o Sorry had deze reactie niet gezien.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

16

nikki69 schreef:

Of de bureau-onderlegger van de Ikea, zou niet anders meer willen, ik gebruik nu helemaal niets meer om uit te rollen, het blijft gewoon NIET plakken :Y

Zorg dan wel voor plakspul onder je onderlegger ;) . Mijn tafel is duidelijk te glad en mijn mmf vloog met onderlegger en al van de tafel  :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

17

dr oetker bakspray werkt ook

18

nikki69 schreef:
Veerle schreef:

:o  :o  :o Sorry had deze reactie niet gezien.

Dit is gewoon het dubbele bewijs dat hij goed is  :D  :lol:  :Y