1

Onderwerp: vloeibaar natrene ipv gewone suiker

Basisbiscuit

Ingrediënten

◦5 eieren
◦150 gr. suiker
◦125 gr. bloem
◦25 gr. maizena
◦zakje vanillesuiker
◦zout

Vraag is of dat je ipv suiker ook natrene vloeibaar kan gebruiken?
en dan in de mate hoe het op het flesje staat dus (4 ml is 50gram suiker) dan heb je 12 ml nodig.

we gaan nog ff verder met bakken....

Re: vloeibaar natrene ipv gewone suiker

Ik denk niet dat het kan... Volgens mij is de massa van de suiker nodig om het biscuit goed te krijgen...

I'm not bossy, I just have better ideas...

3

Misschien zou je ''candarel'' kunnen proberen. Dat is wel gewoon poeder.

4

bedankt voor de reactie ik hou het wel gewoon bij suiker.
dan zakt me biscuit ookal inelkaar dus laat ik dat dan maar eerst even goed krijgen.

5

Heb dit op internet op voedingscentrum gevonden:
Suiker geeft gebak volume, smaak, een bruine kleur. Suiker kan in gebak worden vervangen door de zoetstof sorbitol. Sorbitol behoudt de zoete smaak en geeft structuur aan het gebak. Je kunt Sorbitol kopen onder de naam Sionon. Dit is redelijk goed verkrijgbaar bij goede drogisten, vitamine/gezondheidsshops en natuurvoedingswinkels. Sorbitol levert evenveel calorieën als gewone suiker.

Saccharine en cyclamaten zitten in vloeibare zoetstof. Ze geven geen ‘suiker’ structuur en zijn niet erg geschikt om mee te bakken.

Natrena kristalpoeder bevat maltodextrine (96,9%) en aspartaam (3,1%).Aspartaam ontleedt bij 150°C en hoger. Natrena kristalpoeder is daarom ook niet erg geschikt om mee te bakken

6

djehr,

heel erg bedankt hier kan ik iets mee

7

wilma1981 schreef:

djehr,

heel erg bedankt hier kan ik iets mee

Graag gedaan...ik lees trouwens net dat je bisquit in elkaar zakt. Is dat na het bakken? Want als dat zo is dan is je busquit nog niet gaar en moet je hem wat langer in de oven laten staan.

8

ja klopt na het bakken maar is helemaal gaar heb twee keer gebakken en beide doorgesneden en beide helemaal droog vanbinnen.