1 Laatst bewerkt door Jozien (26-02-2010 21:38)

Onderwerp: Recepten van Magnolia Bakery (bekende bakkerij in New York)

Enkele receptjes van de bekende bakkerij (omgezet in grammen;) )
Cupcakes (chocolat)
·   270gr Bloem
·  1tl bakpoeder
·  227 gr boter(ongezouten, op kamertemperatuur)
·  200 gr suiker
·  218 gr licht bruine suiker
·  4 grote eieren (kamertemperatuur)
·  170 gr Pure chocolade
·  240 ml Karnemelk (=botermelk)
·  1 tl Vanille Extract
·  Snufje zout
Bereiding: De boter zacht kloppen tot die echt romig is. De suikers toevoegen en nog minstens 3 minuten kloppen met de mixer. Ei per ei toevoegen en heel goed mixen tussenin, hierna voeg je de gesmolten chocolat toe. Bij dit hele mengel voeg je de bloem toe in 3 delen, telkens afgewisseld met een beetje vanille extract en een beetje karnemelk. Hierna nog goed kloppen, maar zeker niet overkloppen!Gedurende 20-25min bakken op 175°c.

Cupcakes (vanille)
·  210 gr zelfrijzende bloem
·  175 gr gewone bloem
·  227 gr ongezouten boter (zacht, kampertemperatuur)
·  400 gr suiker
·  4 grote eieren (kamertemperatuur)
·  240 ml volle melk
·  1tl vanille extract
·︀   een snufje zout (of gezouten boter gebruiken)
Bereiding: De oven voorverwarmen op 175°c. Voeg de twee soorten bloem samen. Klop de Boter romig en zacht, lang genoeg kloppen! De suiker geleidelijk toevoegen en ongeveer 3 minuten heel goed mixen. Ei per ei toevoegen en zeer goed kloppen na elk ei. Hierna voeg je de bloem toe afgewisseld met de melk, ook weer in 3 delen. Goed kloppen, maar niet overkloppen! Gedurende 20-25min bakker op 175°c.(Tip: gebruik een afgestreken ijschepper om de cupcakes te vullen, de inhoud is net genoeg voor 1 cc)

Vanille icing/ soort boterroom
6 el bloem
480 ml volle melk
454 gr ongezouten boter (kamertemperatuur, in blokjes)
400 gr suiker
2 tl vanille extract
Bereiding: De melk en de bloem rustig mengen. Dit mengsel breng je op een zacht vuur al roerend aan de kook, en laat het goed indikken tot je een dikke massa krijgt! Deze massa laat je afkoelen tot hij lauw is(lauw=belangrijk!). Boter mixen (3min) en hieraan de suiker el per el toevoegen en ondertussen steeds blijven mixen. De 2tl vanille extract toevoegen en daarna ga je het dikke mengsel van de bloem en melk lepel per lepel toevoegen. Hierna nog steeds even mixen (hard werken, ik weet het ) Hierna zet je de bekomen boterroom even in de koelkast voor een 10tal minuten en daarna kan je hem gebruiken!

2

Re: Recepten van Magnolia Bakery (bekende bakkerij in New York)

Super, ik had het al wel in de cup maten, maar kwam er niet zo goed uit. Ik ga hem super snel een keer maken, heb er zoveel overgehoord en gelezen moet OVERHEERLIJK zijn.

toppie

bedankt

gr miranda

**Miranda**
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

he wat gaaf dat je dit hebt gepost! ik heb daar ook al goede verhalen over gehoord!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Bovenstaande recepten lijken me heerlijk! E

5 Laatst bewerkt door Stijn (05-12-2009 03:43)

sorry, foutje van mij :) het moest dus bloem zijn ipv boter, heb het aangepast!

6

Stijn schreef:

sorry, foutje van mij :) het moest dus bloem zijn ipv boter, heb het aangepast!

Bedankt! :thumb: ik ga zeker deze cupcakes een keer proberen.

7

O..Super!! Ben er erg benieuwd naar. Ga het snel een keer uitproberen. Bedankt!! :thumb:

Groetjes Megny...^_^

8

Heerlijk dank je wel Stijn.Wat voor ijsschepper gebruik jij,is dat zo eentje met een knijper?

groetjes van Ann

9

Stijn schreef:

Enkele receptjes van de bekende bakkerij (omgezet in grammen;) )
Cupcakes (chocolat)

- 270gr Bloem
- 1tl bakpoeder
- 227 gr boter(ongezouten, op kamertemperatuur)
- 200 gr suiker
- 218 gr licht bruine suiker
- 4 grote eieren (kamertemperatuur)
- 170 gr Pure chocolade
- 240 ml Karnemelk (=botermelk)
- 1 tl Vanille Extract

Bereiding: De boter zacht kloppen tot die echt romig is. De suikers toevoegen en nog minstens 3 minuten kloppen met de mixer. Ei per ei toevoegen en heel goed mixen tussenin, hierna voeg je de gesmolten chocolat toe. Bij dit hele mengel voeg je de bloem toe in 3 delen, telkens afgewisseld met een beetje vanille extract en een beetje karnemelk. Hierna nog goed kloppen, maar zeker niet overkloppen!
Gedurende 20-25min bakken op 175

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

10 Laatst bewerkt door Annekehil (13-12-2009 13:51)

Heb zojuist het vanille cc recept uitgeprobeerd en de cupcakes zijn nog nooit zo goed gelukt!!!! Ben nu bezig met de 3e lading maar ze zijn allemaal van dezelfde kwailiteit!!!!!!!!!

Een blijde bakster die dit recept vanaf nu gaat gebruiken.

11

Mmmm... vanille icing!

Groetjes Suus

12 Laatst bewerkt door Sofia (14-12-2009 10:54)

Vandaag heb ik de vanille cupcakes gemaakt en ik moet zeggen: ze zijn zacht, luchtig en smeu

13

Klopt, voordat ik mn bestelling de deur uit deed zelf maar eens geproeft en de volgende keer doe ik er n snufje zout bij. Maar voor de rest zijn ze super!

14

Annekehil schreef:

Klopt, voordat ik mn bestelling de deur uit deed zelf maar eens geproeft en de volgende keer doe ik er n snufje zout bij. Maar voor de rest zijn ze super!

Annekehil, ik heb zelf gezouten roomboter gebruikt; ik had geen ongezouten in huis... en ze zijn zeker lekker; ik ga ze maken voor het kerstdiner op school van mijn zoontje met een lekkere toef meringue botercr

15

Ik heb zojuist de chocolade variant uit de oven gehaald. Ze rezen als een gek stroomde over de rand heen. Deze kan ik niet gebruiken.Verder vind ik ze echt niet lekker! Ze zijn vet.
Kent iemand dit?

16

@diva 93: dat is denk ik omdat je naast boter ook botermelk toevoegd... En ja het zijn amerikaanse cupcakes ;) extra vettig dus

Hoi Stijn,
bedankt voor de lekkere recepten. Ik wil morgen de chocolade variant gaan maken. Heb je nog lekkere suggesties voor de vulling?
Ik wilde ook een reactie op je blog achterlaten, maar daar moest ik een profiel kiezen.... Ik als digibeet wist niet hoe of wat. Maar bij deze; je blog ziet er leuk uit, ik sla hem op!
Groetjes Karlijne

18

Wat voor merk boter gebruiken jullie?

19

maakt niet uit, zolang het maar ongezouten roomboter is...

20

Stijn schreef:

@diva 93: dat is denk ik omdat je naast boter ook botermelk toevoegd... En ja het zijn amerikaanse cupcakes ;) extra vettig dus

Karnemelk bevat zeer weinig vet ;) De chocolade daarentegen juist weer wel, dus dat is in dit geval de oorzaak van de 'vettigheid'. Wil je minder vette chococakejes, dan zou je ook het vanillerecept kunnen nemen en een deel van de bloem door cacao vervangen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

21

Ten eerste bedankt voor het recept. Ik heb het vanillerecept laatst gemaakt met de vanille icing en het was een groot succes. Vooral de icing. ik heb een beetje citroenzuur toegevoegd aan de icing en de cupcakes gevuld met mona citroenkwark. Hierdoor smaakten ze lekker fris en niet al te zoet.

groetjes Bibia

22

hoi stein ik ben echt een beginner met taarten bakken nu heb ik de cup's chocolade geprobeerd althans daar ben ik mee bezig hij staat nu als geheel als 1 taart in de oven op 25min ik ga hem er maar uithalen en kijk of ie gelukt is je hoort het gauw gegroet Tamara:think:

23

:s  wil ik de vanilla icing gaan maken is het recept verdwenen

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

24

Gwenneke: hier het recept van de vanilla icing:

Vanille icing:
- 6 el bloem
- 480 ml volle melk
- 454 gr ongezouten boter (kamertemperatuur, in blokjes)
- 400 gr suiker
- 2 tl vanille extract

Bereiding:
De melk en de bloem rustig mengen. Dit mengsel breng je op een zacht vuur al roerend aan de kook, en laat het goed indikken tot je een dikke massa krijgt! Deze massa laat je afkoelen tot hij lauw is (lauw=belangrijk!). Boter mixen (3min) en hieraan de suiker eetlepel per eetlepel toevoegen en ondertussen steeds blijven mixen. De 2 tl vanille extract toevoegen en daarna ga je het dikke mengsel van de bloem en melk lepel per lepel toevoegen. Hierna nog steeds even mixen (hard werken, ik weet het ) Hierna zet je de bekomen boterroom even in de koelkast voor een 10 tal minuten en daarna kan je hem gebruiken!

Succes met het maken!

25

Dank je wel!! Je bent mn reddende engel..

deze cupcakes zijn echt overheerlijk mmm heb ze net gemaakt  :P

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

Berichten [ 1 tot 25 van 71 ]

Pagina's 1 2 3 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Recepten van Magnolia Bakery (bekende bakkerij in New York)