Onderwerp: Een aantal vraagjes over een mislukte bakmiddag..
Hai dames!![en heren??]
Gisteren ben ik gaan bakken; een valentijnstaart en cupcakes voor mijn beste vriendin die vandaag 18 is geworden.
Ik wilde alvast oefenen met fondant en biscuit, omdat ik in maart 18 word, en mijn eigen topsy turvy taart wil maken.
Maar.... ALLES mislukte!!!
Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan..
- De fondant is hard geworden. Nu las ik dat daar dus iets doorheen moet, maar moet er nou crisco of tylose doorheen? Of allebei?
- Mijn chocoladebiscuit was echt NIET TE ETEN!! Hij had de textuur van een stuiterbal, of een yogamatje ofzo, en hij was heel erg zwaar.. Weet een van jullie wat ik fout heb gedaan? Ik heb gewoon het biscuit recept van Stijn gebruikt, met 40gr cacao en 75gr gesmolten chocola met een extra ei..
- Wat ik ook gek vond, was dat er een paar leden zeiden dat het beslag zo licht bleef, maar die van mij was zo donker als nutella..
- Mijn taartzaagje werkte niet..? Dit kan natuurlijk met de 'stuiterbal' te maken hebben, maar ik vraag toch maar.. Moet daar een bepaald zaagje op, of is dat ijzerdraadje al het zaagje..?
Misschien had ik ipv 40gr cacao per ongeluk 140grgedaan.. Dat kan natuurlijk ook..
Maar ik ben benieuwd naar jullie antwoorden, alvast heel erg bedankt!!
EDIT: ik vond het trouwens ruiken en smaken naar Play-Doh klei.. Is dat ook normaal..?