Onderwerp: marsepein niet soepel
Goedemorgen dames,
ondertussen heb ik al aardig wat taarten gebakken, met veel plezier.
Gisteren een taart bekleed, althans geprobeerd. Ik had wat restjes marsepein en die heb ik bij elkaar gedaan, dit alles tot
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein niet soepel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Goedemorgen dames,
ondertussen heb ik al aardig wat taarten gebakken, met veel plezier.
Gisteren een taart bekleed, althans geprobeerd. Ik had wat restjes marsepein en die heb ik bij elkaar gedaan, dit alles tot
ik heb ook zo'n bol liggen, ik weet niet waar het aan ligt, ik gebruik dat nu maar om versieringen te maken, dat lukt nog net...zonde he.....
dus....ik ben ook benieuwd wat te doen....
ik ben toch wel benieuwd naar je taartje, misschien kun je de foutjes "wegwerken" met blommen ofzo.... maar kan me voorstellen dat je ff de pest in hebt, had ik ook toen ik die bol wilde uitrollen, het is me niet eens gelukt.....
Bij mij gebeurd dat ook als ik het in een bepaald soort plastic zakjes bewaar (soort diepvries zakjes) dan is het net of het smelt en wordt plakkerig en korrelig..
En ehh niet je lol hierdoor laten bederven hoor Taartjes maken is nog steeds leuk
Alleen volgende keer geen oude marsepein gebruiken
Tuurlijk ga ik de scheuren wegwerken, maar ja, toch baal je van hoe het er uit ziet omdat het anders wel lukt.
Wellicht inderdaad te oude marsepein, al ben ik echt nog niet heel lang bezig.
We zullen eens kijken welke adviezen er nog komen.
Ik durf eigenlijk nooit geen poedersuiker en/of crisco erdoor te doen. bang dat ik de marsepein er mee verpest. Wanneer mijn marsepein te stug is leg ik deze even (paar seconde maar!) in de magnetron. Dan is ie weer soepel en beter te verwerken.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » marsepein niet soepel