1

Onderwerp: Mijn eerste aankoop...

Vandaag ben ik dus in de taartenwinkel in Ridderkerk geweest.
En daar heb ik mijn eerste taart-maak-aankoop gedaan.
Moest me inhouden want ze hadden zoveel (en eigenlijk wist ik niet waar ik beginnen moest...)

Ik heb nu:
Een zak biscuitmix
Een zak botercrememix
Een taartsnijder (voor 3 lagen)
Een kilo witte marsepein
Een half pond rose marsepein
Een plaat met hartjesvormpjes
Een spuitbus rose icing en
Een pot Crisco.

Ik had al:
Een kleine ronde bakvorm (20 cm doorsnee)
Een deegroller

Verder heb ik bij de supermarkt ongezouten roomboter, aardbeienjam en poedersuiker gekocht.

Morgen ga ik naar Ikea voor een bureaulegger (om de marsepein op uit te rollen) en misschien hebben ze daar nog wel andere leuke vormpjes en bakblikken.

Als jullie zeggen 'daar kun je ook echt niet buiten' hoor ik het graag nog.

Ik had het idee om (hoe kan het ook anders deze tijd van het jaar) een Valentijntaart te maken van 3 lagen.
Eerste laag met botercreme en dan een laag met aardbeienjam.
En daarna bekleden met wit marsepein en versieren met (3D)hartjes en om de taart heen een versierrand met Icing...(misschien kan ik ook nog wel een tekst op mijn taart maken (maar het moet wel te lezen zijn (linkshandigschrijven is nog steeds niet mijn sterkste kant :o))

Heb ik nu goed begrepen dat je om een laag vulling (de jam in mijn geval) een randje met botercreme moet spuiten of is het laagje zo dun dat het niet tussen de lagen door zou komen ?

Misschien dat iemand me nog tips kan geven ?

Hoorde net weer (had het hier ook al gelezen) dat het raadzaam is om je kapsel minstens een dag van te voren te maken.

Maar nog meer tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Lieve groeten van Karin

Groetjes, Karin (al mijn taarten maak ik (niet vrijwillig) met één hand)

2

Re: Mijn eerste aankoop...

Hartstikke leuk je eerste aankopen! Wordt je helemaal hebberig van h

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

3

Ik heb er nu al zin in Sabine...
Morgen eerst naar Ikea en dan 's middags mijn eerste kapsel bakken.
En ja...je wordt inderdaad erg hebberig.

Bedankt voor de tips...
Ik heb ze voorlopig nog wel even nodig hoor ;)

Liefs, Karin

4

Als je dan toch naar IKEA gaat neem dan ook een houten draaiplateau mee :Y

zowel handig bij het afsmeren van je taart als bij het decoreren!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Je hebt gelijk Bommeltje...als ik er toch ben ;) (en zo vaak kom ik er niet want mijn man heeft een hekel aan Ikea (zoekt altijd de snelste manier om dat wat we echt nodig hebben te vinden en dan weer de snelste weg naar buiten)).

Ik heb inmiddels een lijstje (draaiplateau, bureaulegger, vormpjes en taartonderzetters)

Leuk, ben blij dat mijn mams morgen mee kan (en anders had er al iemand anders aangeboden om mee te gaan hoor).

Groetjes, Karin

6

karin136 schreef:

Je hebt gelijk Bommeltje...als ik er toch ben ;) (en zo vaak kom ik er niet want mijn man heeft een hekel aan Ikea (zoekt altijd de snelste manier om dat wat we echt nodig hebben te vinden en dan weer de snelste weg naar buiten)).

Ik heb inmiddels een lijstje (draaiplateau, bureaulegger, vormpjes en taartonderzetters)

Leuk, ben blij dat mijn mams morgen mee kan (en anders had er al iemand anders aangeboden om mee te gaan hoor).

Groetjes, Karin

De flexibele snijmatten (2 voor

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ik weet niet of ze al genoemd zijn maar de BLANDA schalen van Ikea? Ik heb ze zelf ook nog niet maar ik zie ze regelmatig voorbij komen hier op het forum.

(half ronde schalen voor bvb. boltaartjes)

8

helemaal noodzakelijk is het niet maar een smooter is wel heel handig.
ik weet alleen niet of ze die bij Ikea verkopen, anders moet je weer naar Petra, h

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

9

Volgens mij was jij op hetzelfde moment als ik in de winkel want toen ik weg ging hoorde ik iemand zeggen ik heb nog nooit een taart gemaakt..... en toen was de deur al dicht.

Als jij het was had je denk ik je dochtertje mee met blond haar klopt dat.

En idd die winkel is verslavend ik ben in 1 maand tijd er al 3 keer geweest (ze hebben ook een webshop maar wil het altijd even zien enzo). Inmiddels ook mijn taarten kast flink uit gebreidt. Het is maar goed dat die niet om de hoek zit.

En wat de ikea betreft wat boska zei van die flexibele snijmatten zijn erg fijn en weet je wat ook fijn is. Dozen om je taartspullen in te doen, haha.

Succes in elk geval met je eerste taartje hoop dat we hem in de taartenparade gaan zien.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

10

Marieke, ik was er in de ochtend, maar met mijn man !!!
Heb niet eens een dochter (wel een zoon van 18 ;))

Morgen ga ik eens kijken wat ze bij Ikea allemaal hebben.

En anders moet ik weer terug naar de winkel (nou...ook erg....not)
Het is een niet zo grote winkel maar ik zou er dagen door kunnen brengen denk ik.

Groetjes, Karin

11

Marieke, ik was er in de ochtend, maar met mijn man !!!
Heb niet eens een dochter (wel een zoon van 18 ;))

Morgen ga ik eens kijken wat ze bij Ikea allemaal hebben.

En anders moet ik weer terug naar de winkel (nou...ook erg....not)
Het is een niet zo grote winkel maar ik zou er dagen door kunnen brengen denk ik.

Groetjes, Karin

12

melaniepelanie schreef:

Ik weet niet of ze al genoemd zijn maar de BLANDA schalen van Ikea? Ik heb ze zelf ook nog niet maar ik zie ze regelmatig voorbij komen hier op het forum.

(half ronde schalen voor bvb. boltaartjes)

Jaaaaaa, de blanda moet je zeker meenemen :lol:
Van die hele kleintjes heb ik er 4. Makkelijk 1x bakken en een paar in de vriezer als voorraad.

Verdwalen in zoetigheid

13

Jullie maken me het wel steeds moeilijker hoor...

Eerst moet ik ruimte in mijn keuken maken om de (nieuw aangekochte) bakspullen op te kunnen bergen en nu moet ik ook nog heel de vriezer leeghalen :lol:

Maar...ik heb het er graag voor over (en ben al overstag...neem zo'n bolvorm mee (of 2, of 3)

14

ik ben ook sinds kort aan het verzamelen en ben vandaag ook bij een taartwinkel inkopen weesten doen, zo leuk allemaal en je bent zo een hoop geld kwijt.
Ik ben vorige week naar ikea geweest en heb ook de blanda schalen meegenomen, en ook een spuitzal met verschillende mondjes en daarbij zit ook een taartzaag in een pakketje. Alemaal niet zo duur daar en wel zo handig.

Ik zou zeggen veel plezier bij de ikea en met je taarten, ik denk dat als ik dat hier zo lees ik nog snel eens naar ikea moet haha!!

groetjes petra

15

Tweede aankoop ;)

Vandaag ben ik dus naar Ikea (Barendrecht) geweest.

Ik heb
* zo'n bolvormige bakvorm
* een rond bakje met vormpjes
* een bureaulegger (om de marsepein op uit te rollen)
* een draaiplateau
* taartblaadjes (van die blaadjes waar een taart op staat)
(en een wcbril maar dat is hier niet aan de orde :D)

Ben ook nog bij de Xenos geweest en daar zag ik niets 'taarterigs' (maar misschien moet ik er nog 'oog' voor krijgen hoor :p)

Vanavond mijn (eerste) kapsel bakken en dan zondag aan de slag met decoreren.

Nu lees ik overal dat wit marsepein heel besmettelijk is...volgende keer misschien een ander kleurtje ?

Liefs, Karin

16 Laatst bewerkt door Boska (05-02-2010 17:04)

Leuk h

Verdwalen in zoetigheid

17

De smoother is al genoemd, maar die vind ik echt de moeite van het nogmaals vermelden waard. En ik koop eigenlijk bijna nooit voorgekleurde marsepein of fondant, alleen zwart, want die is vooral van fondant supermoeilijk te maken. We zijn allemaal erg benieuwd naar je eerste taart, dus wel showen, he?! Succes!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

18

Annemiek schreef:

De smoother is al genoemd, maar die vind ik echt de moeite van het nogmaals vermelden waard. En ik koop eigenlijk bijna nooit voorgekleurde marsepein of fondant

De smoother zou ik eventueel morgen nog kunnen halen.
En ik koos deze keer voor de makkelijkste weg omdat ik maar

19

EN...is je eerste taart gelukt en ga je hem showen??

20

Sorry voor eerder bericht, ik heb hem al gevonden je LOVE taart. Goed gedaan...en van foutjes leer je weer, als de smaak maar goed was, toch?