Onderwerp: Mijn eerste aankoop...
Vandaag ben ik dus in de taartenwinkel in Ridderkerk geweest.
En daar heb ik mijn eerste taart-maak-aankoop gedaan.
Moest me inhouden want ze hadden zoveel (en eigenlijk wist ik niet waar ik beginnen moest...)
Ik heb nu:
Een zak biscuitmix
Een zak botercrememix
Een taartsnijder (voor 3 lagen)
Een kilo witte marsepein
Een half pond rose marsepein
Een plaat met hartjesvormpjes
Een spuitbus rose icing en
Een pot Crisco.
Ik had al:
Een kleine ronde bakvorm (20 cm doorsnee)
Een deegroller
Verder heb ik bij de supermarkt ongezouten roomboter, aardbeienjam en poedersuiker gekocht.
Morgen ga ik naar Ikea voor een bureaulegger (om de marsepein op uit te rollen) en misschien hebben ze daar nog wel andere leuke vormpjes en bakblikken.
Als jullie zeggen 'daar kun je ook echt niet buiten' hoor ik het graag nog.
Ik had het idee om (hoe kan het ook anders deze tijd van het jaar) een Valentijntaart te maken van 3 lagen.
Eerste laag met botercreme en dan een laag met aardbeienjam.
En daarna bekleden met wit marsepein en versieren met (3D)hartjes en om de taart heen een versierrand met Icing...(misschien kan ik ook nog wel een tekst op mijn taart maken (maar het moet wel te lezen zijn (linkshandigschrijven is nog steeds niet mijn sterkste kant ))
Heb ik nu goed begrepen dat je om een laag vulling (de jam in mijn geval) een randje met botercreme moet spuiten of is het laagje zo dun dat het niet tussen de lagen door zou komen ?
Misschien dat iemand me nog tips kan geven ?
Hoorde net weer (had het hier ook al gelezen) dat het raadzaam is om je kapsel minstens een dag van te voren te maken.
Maar nog meer tips zijn natuurlijk van harte welkom.
Lieve groeten van Karin