1

Onderwerp: Choco CC's mmmmmmm

Ik was op zoek na en lekker niet te machtig choco CC... en tussen de 450 recepten op allrecipes heb ik eentje gevonden. 
Eerst de echte recept gevolgd.. en man wat waren de zoet.. maar ik geef niet zooo snel op dus ronde 2 ff wat aanpassingen gemaakt.. en mmmmm echt lekkere luchtig met geen bol cc's gebakken. 
Hier de recept.. en een niet zo goed foto van de net uit de oven cc's
oh en deze recept maakt +/- 24 cc's

165g bloem
1g baksoda (kan je ook uitlaten heb ik gedaan in ronden een was ff vergeten)
9g bakpoeder
65g cocao
1g zout
45g zachte boter (yep dat lees je goed)
200g wittebasterd suiker
2 eieren
dopje vol vanille (zo een dr oetkers dopje anders een paar ml)
150-175ml Melk

Over voorverwarmen tot 175C. en natuurlijk papiertjes alvast in de bakjes zetten ;)
in een kom de eerste 5 ingredienten mixen.
boter en suiker ff cremig mixen (wordt niet een creme is veel te veel suiker voor maar meer om de boter even te verdelen ik zeg iets van 3-5 min)
eieren 1 voor 1 met de suiker en boter in gooien.. vanille ook erbij flink mixen.. je wil de suiker niet zien in de CC's. 
Droge mix om en om met de melk bij de natte bende je heb net gemixt mengen.  Dit doe ik et liefst ff met een lepel.. anders heb je een keuken vol bloem/cocao en melk spotjes hahah.  2 min mixen op de hoogste stand.. hup de papiertje in.. in de oven stopen voor 20 min ;) Oh jaaaaa ik heb de papiers maar voor de helft gevuld.. en dat kwam tot de rand.. in ronde een heb ik ze de standard 2/3 gevuld en de kwam boven de papiertje uit ;)

zielige fototje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ELCGA6AB.jpg

2

Re: Choco CC's mmmmmmm

jummie, jummie, sla ik gelijk even op, en moet natuurlijk ook even geproeft worden! :P
Danki, danki!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Zie er toch erg yummie yummie uit. Ga het zeker proberen.
Bedankt voor het delen van het recept!

Groetjes Megny...^_^

4

Dat ziet er lekker uit!! Ik heb het recept gelijk opgeslagen en ga het zeker een keertje uitproberen ;)

Groetjes Mimi

5

ik ben al zo lang opzoek naar een makkelijke en lekkere Choco CC recept. thnx thnx thnx. ik ga ze zeker proberen.

gr's
Hiba

6

ik heb ze in de oven zitten... het zag er zonder te bakken al heerlijk uit. Zou ik ook de cacao wegkunnen laten voor vanillecupcakes?

Bedankt voor het recept!
Leanne

7

ze zijn prachtig geworden. Je hoeft maar heel weinig in je bakje te doen willen ze mooi tot aan het rondje te komen. Een volle eetlepel is genoeg!!

8

Als je de cocao weg laat zou et te waterig worden denk ik.. maar als je de cocao vervang met extra bloem en een zakje vanille suiker of 2 zou je wel vanille cc's kunnen maken. 
En super om te horen dat ze goed gelukt zijn!

9

doe inplaats van 200 gram meel 200 gram cacao ,zegt blue band ,maar ik zeg ;half om half :lol:

INACTIEF

10

even opgeslagen, thanx

11 Laatst bewerkt door lil_suz (10-08-2010 18:05)

ook gemaakt :D waren erg lekker.....  :Y  TOP recept..mn vriend vind t ook helemaal lekker!!
Ik zou ze wel alleen graag wat luchtiger willen... ik vind ze vrij ' vast'  van vorm... hoe zou je dat kunnen doen?? iemand tips??

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

12

nog een keertje gemaakt en weer een suc6..

Ik zou ze alleen graag wat smeuiger willen (net als bij brownies enzo)  of moet ik ze dan gewoon wat eerder eruit halen dat ze niet 100% garen??

iemand tips??

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties