Onderwerp: Choco CC's mmmmmmm
Ik was op zoek na en lekker niet te machtig choco CC... en tussen de 450 recepten op allrecipes heb ik eentje gevonden.
Eerst de echte recept gevolgd.. en man wat waren de zoet.. maar ik geef niet zooo snel op dus ronde 2 ff wat aanpassingen gemaakt.. en mmmmm echt lekkere luchtig met geen bol cc's gebakken.
Hier de recept.. en een niet zo goed foto van de net uit de oven cc's
oh en deze recept maakt +/- 24 cc's
165g bloem
1g baksoda (kan je ook uitlaten heb ik gedaan in ronden een was ff vergeten)
9g bakpoeder
65g cocao
1g zout
45g zachte boter (yep dat lees je goed)
200g wittebasterd suiker
2 eieren
dopje vol vanille (zo een dr oetkers dopje anders een paar ml)
150-175ml Melk
Over voorverwarmen tot 175C. en natuurlijk papiertjes alvast in de bakjes zetten
in een kom de eerste 5 ingredienten mixen.
boter en suiker ff cremig mixen (wordt niet een creme is veel te veel suiker voor maar meer om de boter even te verdelen ik zeg iets van 3-5 min)
eieren 1 voor 1 met de suiker en boter in gooien.. vanille ook erbij flink mixen.. je wil de suiker niet zien in de CC's.
Droge mix om en om met de melk bij de natte bende je heb net gemixt mengen. Dit doe ik et liefst ff met een lepel.. anders heb je een keuken vol bloem/cocao en melk spotjes hahah. 2 min mixen op de hoogste stand.. hup de papiertje in.. in de oven stopen voor 20 min Oh jaaaaa ik heb de papiers maar voor de helft gevuld.. en dat kwam tot de rand.. in ronde een heb ik ze de standard 2/3 gevuld en de kwam boven de papiertje uit
zielige fototje