1

Onderwerp: Taart houdbaarheid

Ik heb al gezocht maar kan het niet vinden, hopelijk krijg ik op deze manier antwoord op mijn vraag.

Als ik een taart helemaal af heb, staat in de koelkast, wat is dan de houdbaarheid van een taart met marsepein bekleed en gevuld met bijvoorbeeld botercreme?

Alvast bedankt!

Re: Taart houdbaarheid

als ik taarten voor een ander maak zeg ik meestal 2 a 3 dagen, maar voor eigen gebruik, of wat ik soms hoor van vriendinnen waar ik wat voor heb gemaakt is dat ze er 5,6,7 dagen nog van eten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Weten jullie ook hoe het zit met taarten die zijn opgemaakt met marshmellowfondant??

Er is altijd een reden voor taart!!!

zelfde :)

groetjes Tirza     

5

hoi,

ik ben nieuwe hier en ik heb een vraagje.
Ik lees hier dat taarten ongeveer 2 dagen goed zijn,

Ik wil voor mijn dochter haar 1e verjaardag een taart maken.
Wij vieren haar verjaardag op zaterdag, nu wil ik vrijdag middag de taart maken , want als ik dat zaterdag ochtend moet doen, moet ik teveel haasten.

Maar nu is dus mijn vraag:
Als ik de taart heb gemaakt, kan ik hem dan in de koelkast bewaren?

Ik wil een stapeltaart van marsepein maken, waarvan 1 gevuld met botercreme en 1 met bokkenpootjes, en dan nog versierseltjes erop.

Ik las dat marsepein in de koelkast kan smelten, maar waar kan ik de taart dan het best bewaren.
Misschien in de oven? (koud natuurlijk) ik zou namelijk niet weten waar anders, en wil me gasten natuurlijk wel een lekker en mooie taart kunnen aanbieden.

Alvast bedankt voor de reacties.

die 2 dagen die ik hierboven aangaf zeg ik als ik een taart weggeef of verkoop. Dan is de taart zelf dus al wel 1 dag oud, meestal wel korter.

taart kan wel in de koelkastr hoor, zou ik zeker doen als je hem nog een nachtje wil bewaren. uur voor serveren eruit halen

groetjes Tirza     

7

oke thanks,
maar kan ik hem dan gewoon zo in de koelkast zetten, of moet ik hem verpakken of iets?
Als je bijv. een slagroomtaart ofzo ergens koop zit die natuurlijk in een doos.
Maar met een stapeltaart (2 lagen) word dat wat lastig.

als je een doos heb, kan die in de doos, maar hoeft niet. Dit soort taarten zitten natuurlijk ook een soort vacuum verpakt door de bekleding, wat een slagroomtaart natuurlijk niet heeft.
Dus gewoon in de koelkast zonder iets erover. Wel sterk geurende dingen eruit halen, knoflook, vis, uien etc en de koelkast niet te koud, liefst op de warmste stand

groetjes Tirza     

9

oke harstikke bedankt voor je snelle reactie !

10

Dank je, dit vroeg ik me nu net af. Ik wil de taart nog wel eens gewoon een paar dagen tot een week uit de koelkast laten staan en gewoon opeten... Niet goed dus. Er is nog nooit iemand ziek geworden.

Niet denken, maar durven !

Het ligt er natuurlijk aan wat je er in heb. Heb je alleen botercreme dat is natuurlijk langer buiten de koelkast houdbaar, maar heb je iets waar slagroom of iets dergelijks inzit dan zou ik hem niet buiten de koelkast bewaren en die zijn ook nog eens korter houdbaar.

12

Ik durf toch echt niet een taart van een week oud op te eten.
Je zal dan wel niet ziek worden maar het idee alleen al.Het zal er niet lekkerder op worden.,denk ik.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

13

Botercreme kun je best een week goed houden in je taart in de koelkast

voor de rest idd een dag of 2/3..... Ik werk ook nog bij een bakker in de winkel en daar is het hetzelfde met creme gebak!

zou je de taart met botercreme en mmf ook in de koude oven kunnen bewaren?

of is dat niet koud genoeg?