Onderwerp: Swiss Meringue Botercr
hoi
ik wil de Swiss Meringue Botercr
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Swiss Meringue Botercr
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi
ik wil de Swiss Meringue Botercr
je moet kloppen totdat de suiker is gesmolten, de temperatuur dat suiker smelt is hoger dan de temperatuur dat salmonella dood gaat, dus je zit sowieso veilig als je het recept goed volgt
dus je hoeft niet een bepaalde temperatuur aan te houden
bedankt tirza!
Ik heb er wel eens een voedingsthermometer ingehouden en het is al snel zo'n 70-80 graden en dat is heet genoeg voor de salmonella. Ik heb trouwens ook eens een literpak gepasteuriseerd eiwit gekocht, niet zozeer omdat ik zo huiverig ben voor die salmonella, maar omdat ik nooit wist wat ik met de ei-gelen moest doen, en je hoeft niet te kliederen met het ei-scheiden !
nou ik heb hem gemaakt
en hij is heerlijk luchtig op de hoeveelheid suiker na dan
denk dat al me vullingen er nu uitliggen
ik wou er nog witte chocolade door heen doen maar dat werdt me toch echt te zoet
dus heb voor puur gekozen ik heb er 100 gr door heen gedaan
weet iemand hoe ik de kleur donkerder kan krijgen, gewoon met kleurstof?
ja hoor je kunt kleurstof gebruiken
daar gaat me potje met bruine kleurstof
oh en dan nog een vraagje kan je ook minder suiker gebruiken of kloppen de verhoudingen dan niet meer?
vind hem zo net ff t
Ik maak ook vaak de swiss merengue botercreme en vond hem de eerste keer ook veeeel te zoet.. Ik gebruik nu 220 gr suiker ipv 280 gram. Ik vind hem zo lekker.. Gister heb ik het geprobeerd met verse mango ertussen.. Echt een aanrader als je van mango houdt.. Goddelijk!!
thanx kelly
dan ga ik dat ook doen denk dat hij dan een stuk lekkerder is
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Swiss Meringue Botercr