1

Onderwerp: choco-marse-fond????

Lang geleden, maar ik ben ook weer aan de taart, morgen wordt ons Jilleke 5 en de Hello Kitty stapel is al af, gelukkig ;-)
Ik heb hier ook nog een chocoladebiscuit staan, gevuld (oreo-room en kersenjam) maar nog niet afgesmeerd.
In eerste instantie wilde ik bekleden met ganache (gewoon zo erover kieperen dus), maar de biscuit is niet helemaal strak en toen ik wat topics over chocolate leather zag, wou ik dat ook wel 's proberen, dus receptje opgezocht... helaas, geen druivensuiker of glucose in huis, en ook niet meer in de gelegenheid om op tijd in huis te krijgen.
Wat ik wel nog heb: 1 pakje houdbare room, witte fondant en naturel marsepein en heel veel pure chocola.
Zou ik niks bruikbaars kunnen brouwen, dat lijkt op chocolate leather, cq rolbaar is? Ik dacht zelf aan gesmolten chocola door de fondant (of marsefond).

Iemand zoiets al geprobeerd of wellicht slechte ervaringen met een combi van gesmolten chocolade?

En anders maar weer terug naar plan A en wordt het niet zo'n strakkertje ;-)

groetjes, Esther

2

Re: choco-marse-fond????

Ik zou de taart bekleden met de marsepein en daarover dan ganache mikken ;) Zeker weten dat-ie dan strak is, en toch die lekkere chocoladelaag....

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

da's een goeie, Petra! Had ik zelf ook wel 's mogen verzinnen.
Ben moe, denk ik... dacht met iets rolbaars van het geknoei met ganache af te wezen ;-)

groetjes, Esther

4

heb je geen cacao in huis? Anders misschien cacao door de marsefond??

(ben nog een bak n00b dus misschien kan dat niet?)

nee, alleen nesquick helaas... zou dat ook gaan?

groetjes, Esther

nope, dat gaat dus niet!

groetjes, Esther