1

Onderwerp: Mijn taart lekt!!!

Ik heb vandaag een rond taartje gemaakt (ikea vorm.
Gevult met Mascarpone met Lemon Curd. In de botercreme heb ik 2 theelepels citroenaroma gedaan.
Zojuist heb ik hem aan de jarige afgegeven en zag ik onder de taart wat vloeibaars vandaan komen. Ik weet niet zeker of het de botercreme is. Het was erg zacht,
Wat kan er nu gelekt hebben?
Of had ik die Citroen aroma er niet door mogen doen?

Wie kan me helpen??

Groetjes Elske

2

Re: Mijn taart lekt!!!

Het lijkt er op dat je marsepein is gaan smelten door het vocht in je bc. Je kunt beter geen vloeistof door de bc doen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Op zich denk ik niet dat 't door de botercreme komt, maar door de mascarpone. Heb je dijkjes gespoten of alleen afgesmeerd met de botercreme?

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

Ik denk dat door de citroen aroma is gekomen,zoals Boska heb gezegd

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

5

Ik heb geen dijkjes erom gedaan! Alleen afgesmeerd met bc.
Bekleed met fondant. Maakt dat nog wat uit?
Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Groetjes Elske

6

elske76 schreef:

die dijkjes houden je vulling bij je bekleding vandaan , nu is je mascarpone tegen je fondant aangelopen en is je fondant gaan smelten...

7

monique2510 schreef:
elske76 schreef:

die dijkjes houden je vulling bij je bekleding vandaan , nu is je mascarpone tegen je fondant aangelopen en is je fondant gaan smelten...

Inderdaad. Mascarpone en fondant/marsepein zijn geen vriendjes. Ik weet ook bijna zeker dat het dit geweest moet zijn en dat het dus niet aan de botercreme heeft gelegen. Daar voeg ik zelf nl. ook altijd vloeibare smaakstofjes aan toe. Sterker nog, vaak smeer ik ook gewoon af met de botercrememix van de webshop. En daar zit wel meer als 2 theelepeltjes vocht in.
Overigens bewaar ik mijn taarten wel altijd in de koelkast (wel weer op de warmste stand), maar aangezien je mascarpone als vulling had gebruikt, neem ik aan dat jij dat ook had gedaan.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl