1

Onderwerp: Soyatoo-vraagje

En dan nog een vraagje voor de soja-gebruikers:
ik heb laatst soyatoo gehaald en had dat -net als gewone slagroom- in de koelkast gezet vor ik het ging kloppen. Toen was het alleen qua substantie net als zachte boter, in plaats van vloeibaar.
Kan ik soyatoo gewoon stijf kloppen zonder het in de koelkast te zetten? Dus gewoon op kamertemp?

2

Re: Soyatoo-vraagje

Volgens mij niet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het meestal in de kant en klare bussen kocht. Dat was gewoon een stuk makkelijker en als echt slagroom. Maar het is lang geleden dat ik het heb gebruikt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Staat het niet op de verpakking? (of je het eerst moet koelen) Het is trouwens buiten de koeling ook niet echt vloeibaar hoor. Ik heb het nog maar 2 keer gemaakt, maar volgens mij heb ik het toen niet gekoeld. Maareh.... zachte boter kan je ook luchtig kloppen, dus ik zou het gewoon proberen.

En die spuitbussen kan je niet gebruiken om te vullen, want net als gewone slagroom uit een spuitbus zakt het heel snel in.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Hahaha, dankjewel, wat een doos ben ik ook! Het staat dus idd op de verpakking :D
Kort voor gebruik in de koelkast leggen en verder bij kamertemp bewaren...

Had me dus idd afgevraagd of het op kamertemp wel vloeibaar is, maar niet dus :)