1

Onderwerp: tips voor toef op cc

beste dames,

Ik vroeg me af of iemand een heerlijks receptje heeft voor als toef op de cc. (nee geen botercreme ;)

Dank jullie wel

2

Re: tips voor toef op cc

Jaja je zei geen botercreme maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar meringue botercreme is zooooooo lekker als toefje. 
Anders mssn cream cheese frosting

3

Mascarpone vanilla frosting. Moet je wel om denken dat je de mascarpone niet in de mixer zacht maakt, dan krijg je hem niet meer stijf  [sub]sprak zij uit ervaring :s [/sub]
500 gr mascarpone zacht maken met gezeefde poedersuiker en vanille (stokje, essence) 350 ml stijf geklopte slagroom erdoor heen scheppen. Et voila.....Oh nee het is typisch amerikaans....there you go ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

4 Laatst bewerkt door Sofia (03-02-2010 22:57)

Klinkt erg lekker Heidimaris. Maar hoeveel poedersuiker gebruik je dan door de mascarpone?

Tessje: meringue botercr

5

Sofia schreef:

Klinkt erg lekker Heidimaris. Maar hoeveel poedersuiker gebruik je dan door de mascarpone?

Dat had ik er met opzet niet bij gezet, omdat het zo smaak afhankelijk is. Volgens recept is het 125 gr, persoonlijk vind ik dat vrij zoet, dus ik doe ca 3 eetlepels (en proef tussendoor)

Groetjes Heidi

6

Vanilla cream frosting van Kadohke is ook onwijs lekker. Vooral op de bijbehorende red velvet cupcakes, mjam! Helaas loopt het water me meteen uit de mond, aan de lijn he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

Heidimaris schreef:
Sofia schreef:

Dat had ik er met opzet niet bij gezet, omdat het zo smaak afhankelijk is. Volgens recept is het 125 gr, persoonlijk vind ik dat vrij zoet, dus ik doe ca 3 eetlepels (en proef tussendoor)

Okee, dank je wel voor je antwoord. :thumb:

8 Laatst bewerkt door Heidimaris (05-02-2010 10:51)

Ik wist dat ik hem nog ergens gehad, en nu dus gevonden: Chocolate frosting:
125 gr pure chocolade, 2 el poedersuiker, 2/3 cup zure room.
Smelt de chocolade au bain marie, zo nu en dan roeren, iets laten afkoelen, dan de suiker en de zure room erdoor, door roeren tot een glad mengsel.

Je kunt natuurlijk ook canache maken. :9

Groetjes Heidi