1

Onderwerp: Botercreme mix of eigengemaakte?

Goedemorgen allemaal

Ik had even een vraagje over botercreme
ik heb meestal als vulling bavarios en jam nu wilde ik eens wat anders proberen ipv de bavarios
Nu zat ik te denken om een laag botercreme met een smaakje(patidess) te gebruiken
Doe jullie dit door de mix voor botercreme van funcakes bv of door je eigengemaakt 1:1

Groetjes Corine

2

Re: Botercreme mix of eigengemaakte?

Ik gebruik om af te smeren altijd zelfgemaakte botercreme 1:1 en om te vullen vind ik zelfgemaakt ook het lekkerst. Dan meng ik botercreme en banketbakkersroom samen en klop het heel luchtig. Soms doe ik dan een scheutje marasquin, amaretto of whiskey er door.

3

Ik gebruik ook liever zelfgemaakte als vulling, voor de smaak vind ik die beter.
Ik merk wel als ik BC wil spuiten in roosjes of andere versieringen dat een pakje handiger is om de consistentie goed te krijgen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

Absoluut de mix om te vullen! En om af te strijken zelf maken 1:1

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5 Laatst bewerkt door lilo (03-02-2010 09:27)

Zelfegmaakte 1:1 vind ik erg lekker, zeker met een "smaakje" van het een of ander, zoals een likeurtje of lemoncurd of betje hele streke koffie etcect. Voordeel is ook dat je niet apart ook nog wat hoeft te maken om apart mee af te smeren. Vind ik dan he?! ;)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

6

De mix om te vullen en 1:1 botercreme om af te smeren. Ik vind de mix erg lekker, lekker luchtig en romig (bijna zoals merenguecreme) en 1:1 botercreme vind ik gewoon erg fijn om mee af te smeren, omdat de taart hierdoor strakker wordt.

Groetjes Laura!

7

Ik deed ook eerst altijd de mix om te vullen en 1:1 om te smeren... Maar nu maak ik tegenwoordig Swiss Meringue Botercreme om mee te vullen EN mee af te smeren!

Het is echt onwijs lekker en ik zit niet met 2 bereidingen want dat vond ik toch zo irritant! En eigenlijk vind ik deze ook veel lekkerder :D

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

8

Gebruik voor beide mix, als ik het al gebruik. Ben niet zo'n hele grote fan van botercreme namelijk. Maar botecrememix met een smaakje is best te doen!

9

Ik vind absoluut de smaak van de mix het lekkerst! Ik gebruik de mix voor allebei zowel vullen als afsmeren.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

10

Ik gebruik de eigengemaakte voor het vullen(als ik er mee vul) en afsmeren

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

Hallo dames

Dit schiet toch niet op :-)
De meningen zijn verdeeld lees ik
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes Corine

12

corine12 schreef:

Hallo dames

Dit schiet toch niet op :-)
De meningen zijn verdeeld lees ik
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes Corine

Hihi, solly!

(en de merengue botercreme is inderdaad helemaal heerlijk, maar meer werk!)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

13

Ik ga ook voor meringue botercreme.. ik ben niet zo een fan van de mix.