26

Re: Roze stapeltaart met kroontje

Handmade by Sonja schreef:

Wat een mooie taart, ik houdt wel van roze, bloemetjes en strikjes!

Mijn dochter heet ook Isis, houdt alleen helemaal niet van prinsessen e.d.
Ik ben bang dat het een Timmy taart gaat worden als ze 7 wordt, maar daar gaan we wel iets moois van maken, daarom ben ik ook eigenlijk met deze hobby begonnen.

mijn dochter Isis vindt 'm prachtig! maar ja ze is al 4 dus komt 3 maanden te laat ;)

zo hoor je die naam zelden.....

27

Wat een mooie strakke taart!

28

wauw! En zo'n strakke kroon!

Groetjes Sas

29

Oooh, die is mooi geworden!

30

helemaal top!! :thumb:

Liefs, Zanoni

31

Lieve taart.

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

32

Heel strak en leuke kleurtjes!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

33

Jeetje wat mooi! Zo strak, zou graag willen weten waar je mee afsmeert en misschien een tip van je om mijn taarten ook zo strak te krijgen!

34

Superstrak en supermooi. Die kleuren combi is echt schitterend!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

35

Mooie stapel en idd superstrak! Ik vind 'em erg lief...

36

Heel mooi en inderdaad strakke taarten

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

37

kaatjekeutel schreef:

Jeetje wat mooi! Zo strak, zou graag willen weten waar je mee afsmeert en misschien een tip van je om mijn taarten ook zo strak te krijgen!

Wat lief, al jullie enthousiaste reacties doen me goed. Ik ben zelf ook wel trots op deze taart en laat de foto's aan iedereen zien. Maar ik denk dat jullie dat wel herkennen :o

Wat betreft het afsmeren: ik gebruik eigenlijk altijd 1:1 botercreme/poedersuiker.
En dan ben ik wel een pietje precies: ik smeer af, laat het hard worden en dan strijk ik het glad (met mijn grote paletmes). Ik gebruik niet heel veel botercreme, dus het is niet echt een dikke laag.
Verder was bij deze taartjes de fondant best nog wel dik, dat zag ik toen de taart werd aangeneden. Ik denk wel 4 of 5 mm.
Ik gebruik een smoother en probeer zo min mogelijk met mijn vingers het glad te strijken omdat het dan toch niet glad wordt (gleuven in de zijkant waar de lagen op elkaar komen, snap je?). En dan laat ik het wat uitharden. De laatste weken gewoon in de garage, want daar is het behoorlijk koud.

Zo doe ik het..

Groetjes!
Marjolein