Onderwerp: hoeveel personen?
Hoeveel personen kunnen er uit een taart van:
40 cm en 45 cm
Weet iemand ook hoeveel fondant je nodig hebt?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel personen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoeveel personen kunnen er uit een taart van:
40 cm en 45 cm
Weet iemand ook hoeveel fondant je nodig hebt?
Heb je het dan over een ronde of een vierkante cake?
Ik neem aan ronde taarten? Dan is bij mij 40 cm 40/42 stukjes, 45 cm rond zo'n 53 stukjes. Qua fondant hangt het erg af van wat je normaal aanhoudt: ik zou zelf ( zeker bij zulke maten!!) liever voor extra veel gaan, dus ik denk zo'n 2,5 kilo? ( Lindy Smith geeft 2,25 kilo voor 35,5 cm aan, maar die rolt tamelijk dik uit. Maar is bij zulke lappen niet onverstandig
Succes ermee, ben benieuwd naar het resultaat!
ja het gaat om ronde taarten. Heb eens eerder een grote taart gemaak 2 rechthoeken tegen elkaar, was zo eng. De lap was zo grooot en ging scheuren aan de zijkanten, hoe kan ik dit dan voorkomen, toch dikker uitrollen??
De lap was zo grooot en ging scheuren aan de zijkanten, hoe kan ik dit dan voorkomen, toch dikker uitrollen??
Bij mij geldt: hoe groter de taart, hoe dikker de lap
( Maar aan meer dan 35 cm heb ik me nog nooit gewaagd!
) Goed ondersteunen met je beide armen geheel onder je lap bij het liften wil ook wel helpen, en onmiddelijk de bovenrand goed "locken".
ik hoop dat het gaat lukken! bedankt dames!
Heb het even uitgerekend aan de hand van de hoeveelheden die Petra Achtien hanteert:
Taart 40 cm - 40-45 stukjes - 1600 gram fondant
Taart 45 cm - 50-55 stukjes - 1900 gram fondant
Scheurt de lap bij het verplaatsen op de taart of bij het uitrollen?
ja het gaat om ronde taarten. Heb eens eerder een grote taart gemaak 2 rechthoeken tegen elkaar, was zo eng. De lap was zo grooot en ging scheuren aan de zijkanten, hoe kan ik dit dan voorkomen, toch dikker uitrollen??
Bij grote lappen is het echt aan te raden om op een zeiltje uit te rollen, waarna je dit zeil in zijn geheel oppakt en zo over de de taart legt. Nadeel vind ik, dat het bijna niet te smootheren is, maar als je het even laat rusten (eerst met handen doen/afsnijden/even laten staan) dan gaat het wel iets beter.
toendertijd was het 1 van mijn grootste taarten toen ging het aan de zijkanten schuren. Nu pak ik het op met beide armen eronder dat gaat prima, maar bij zulke grote lappen heb ik het nooit geprobeerd. Wat voor zeiltje dan?
Het ging scheuren tijdens het erop leggen. Maar ook wel tijdens het rollen als je steeds moet schuiven zodat het niet gaat plakken.
Er wordt hier een gewoon tafelzeiltje bedoeld. Kan je kopen bij Blokker of op de markt.
Niet schuiven met je marsepein. Aan het zeiltje plakt het zo wie zo nagenoeg niet, evt. het zeiltje insmeren met een beetje crisco
Als je na het uitrollen het zeiltje met de marsepein over je taart heen kiepert, gaat de zwaartekracht ook meespelen en laat je marsepein vanzelf los
ja echt?................ik durf het niet aan man die 40 cm. ik denk dat ik die bestelling af ga zeggen.
Het gaat om bruidstaarten 7 stuks en dan verschillende grote. maar die 40 cm krijg ik al de kriebels van als ik er aan denk.
Waarom maak je er dan niet een stapeltaart van met 2 kleinere taarten op elkaar? Want om daarom dan een hele bestelling af te zeggen zou ook zonde zijn.
welke dan?..................ik heb nu al van 15 tot 40 cm (dan de 30 cm 2x
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel personen?