ik had het cl goed warm gemaakt in de magnetron, zo warm dat als je niet uitkijkt door de ongelijke verwarming van magnetron dat je je handen kunt verbranden doordat het midden toch stiekum heet is. dan snel doorkneden en uitrollen, gelijk de mat er over en dan met smoother stevig aandrukken. bij mij ging goed, ook niet plakken aan de mat heb zowel geprobeerd met kleine rolstok maar dat ging ook goed. maar truck goed warm cl.
wat ik ook nog bedacht, mijn cl over de granach had wel 2 dagen koel gestaan en toen een dag op kamertemp (zat geen "koelkast"vulling in en was voor eigen gebruik). de andere taart die maar 1 dag heeft gestaan was moeilijker te snijden. ook denk ik dat de keuze van chocola uit kan maken. de eerste was zeg maar lidl chocola en moeilijker te snijden, de andere was plus-huismerk maar iets duurder en die was beter te snijden. ook kan het verschil nog zitten in de druivensuiker die ik gebruikt heb. minder goed te snijden was met aziatische glucosepoeder en die goed te snijden was met zonatura druivensuiker. dus ik moet het nog een keer maken om te weten of het daar aan kan liggen. maar het is super spul.