1

Onderwerp: chocolate leather taart goed snijden?

Ik heb chocolate leather gemaakt en dat is goed gelukt, maar omdat het zo enorm uithardt als het afgekoeld is vraag ik me af of de taart als die bekleed is met dit spulletje nog wel goed aan te snijden is of wordt dat een puinhoop?
Wie heeft er ervaring mee?
thanks.

2

Re: chocolate leather taart goed snijden?

Mes onder hete kraan warm laten worden.

3

dat is een goede!

4

ik weet nu hoe het moet! Een echt scherp (warm) mes zonder kartels!

5

Hihi, geweldige tip! Ik maak het vaak, maar het wordt meestal een puinhoop als ik het snij :D :D En, viel het in de smaak? Ik vind het zelf dus heerlijk :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Jozien schreef:

Hihi, geweldige tip! Ik maak het vaak, maar het wordt meestal een puinhoop als ik het snij :D :D En, viel het in de smaak? Ik vind het zelf dus heerlijk :)

ja was super, ik had 'm eerst overgoten met ganache en toen bekleed met chocolate leather en op kamer temp snijdt het goed. volgens mij zorgt de ganache er voor dat ie wat zachter wordt.
en lekker en vooral met mijn gezin erg geschikt omdat ie altijd zeggen "toch niet weer met marsepein" lusten ze geen van allen.

maar dank aan jou want door de tip van jou ben ik het gaan maken! (structuurmat werkt goed) http://www.mijnalbum.nl/Foto-FE8NGH34.jpg

7

Werkt het goed met de mat? Ik heb het idee dat de CL veel te stug is om een goede indruk/opdruk te krijgen. Het wordt eens tijd dat ik het weer maak, het is echt leuk spul.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

ik had het cl goed warm gemaakt in de magnetron, zo warm dat als je niet uitkijkt door de ongelijke verwarming van magnetron dat je je handen kunt verbranden doordat het midden toch stiekum heet is. dan snel doorkneden en uitrollen, gelijk de mat er over en dan met smoother stevig aandrukken. bij mij ging goed, ook niet plakken aan de mat heb zowel geprobeerd met kleine rolstok maar dat ging ook goed. maar truck goed warm cl.

wat ik ook nog bedacht, mijn cl over de granach had wel 2 dagen koel gestaan en toen een dag op kamertemp (zat geen "koelkast"vulling in en was voor eigen gebruik). de andere taart die maar 1 dag heeft gestaan was moeilijker te snijden. ook denk ik dat de keuze van chocola uit kan maken. de eerste was zeg maar lidl chocola en moeilijker te snijden, de andere was plus-huismerk maar iets duurder en die was beter te snijden. ook kan het verschil nog zitten in de druivensuiker die ik gebruikt heb. minder goed te snijden was met aziatische glucosepoeder en die goed te snijden was met zonatura druivensuiker. dus ik moet het nog een keer maken om te weten of het daar aan kan liggen. maar het is super spul.