1

Onderwerp: bruine marsepein

Hallo,

Ik heb de Icing colors van Wilton om mijn marsepein mee te kleuren. Nu wil ik de kleur bruin maken, iemand een idee hoe ik dat maak met deze kleuren of moet ik gewoon bruine marsepein kopen?

Groetjes Miriam

Groetjes Miriam

2

Re: bruine marsepein

Kleuren met cacao is lekker

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door Pooh (28-01-2010 11:59)

Bruin maak je door de primaire kleuren (rood, blauw en geel) door elkaar te mengen. Je kan er ook nog wat cacao doordoen + wat crisco omdat cacao de marsepein wat uidroogt.

M.!!! :rolleyes:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Kijk daar was ik dus nooit opgekomen, cacao er door heen doen. Bedankt, kan ik vanmiddag aan de slag.

Groetjes Miriam

Groetjes Miriam

maakt het nog uit wat voor cacao je ervoor gebruikt? waar halen julle die, speciaal merk? en hoeveel is ong goed om te gebruiken

@ Miriam was het nog gelukt met je bruin??

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

6

he, wat een leuk idee!
Ik heb net marsepein bruin gekleurd. Met idd rood, geel, en blauw.
Ik ga het straks eens proberen om er cacao doorheen te doen.
Groetjes Marianne

Groetjes Marianne

7

Ik kwam er pas bij toeval achter dat je door oranje en zwart te mengen ook een hele mooie donkerbruine kleur krijgt.
Dan moet je wel meer oranje doen en een beetje zwart.

Groetjes Gerlinde

8 Laatst bewerkt door dummiedegum (31-01-2010 19:27)

hoi patricia,
maakt niet uit welke cacao, en je ziet wel hoeveel je erdoor moet doen. goed kneden, het gaat niet zo snel als andere kleurstoffen is mijn ervaring. je fondant/marsepein krijgt dan ook nog een lekker chocolade-achtig smaakje erbij, dus da's een mooie bijkomstigheid :D

succes!

9

h

Groetjes Miriam

10

Ik ga elk stukje straks een keer proberen...

Het behang van me ouders gaf me een idee ;) dus nu nog wachten op mijn spullen en kanik aa de slag.. Tenminste als eers de biscuits willen gaan lukken dan hahahha

Enjoy, Life, Laugh and Cake!