1

Onderwerp: Kan ik afsmeren met Caramelbotercreme.

Ik wil graag Caramel verwerken in mijn taart maar nu heb ik ook gelezen over caramelbotercreme (beetje Bebogeen er doorheen toch?).

Kan ik met deze caramelbotercreme ook afsmeren of wordt dat m niet?:o

2

Re: Kan ik afsmeren met Caramelbotercreme.

Hoi Melanie,

Je kunt dit inderdaad doen.Ik heb het ook eens gedaan en dat ging goed. Ik neem aan dat je botercreme 1:1 gebruikt? Inderdaad gewoon wat bebogeen of dolce du leche erdoorheen.

Veel succes ermee.

Overigens kun je dit ook een keer proberen met lemoncurd, wordt de taart lekker fris van.

Groet,

Sandra

Ik gebruik eigenlijk de botercreme uit de webshop (funcakes toch?). Ik had al gelezen dat dit beter 1:1 kan zijn.

200 gram boter en 200gram poedersuiker... toch? Of wat was het ookalweer?

En die 1:1 is puur voor het 'tegengaan' van smeltend marsepein toch?

4

yep 200g boter 200g poeder suiker 1:1 is niet echt lekker als vulling dus zeker alleen een afsmeer recept.  Oh en dolce de leche is veeeeeeeeeel lekkerder als bebogeen (vind ik dan) bij mij lag de potje bebogeen na een keer proefen gelijk in de container.

Waar kan ik dolce de leche vinden? Gewoon in elke supermarkt bij het beleg enzo?
Is het met de caramel er doorheen wel te vreten? haha. Anders neem ik gewoon de mix van de webshop. De taart is toch met 1 dag op.

6 Laatst bewerkt door Sproet75 (30-01-2010 19:45)

Dulche de leche kan je in potjes kopen, bij de AH dacht ik..
Maar je kan het ook zelf maken:

Wat je nodig hebt is een blikje zoete gecondenseerde melk (bv. van Friesche Vlag), je legt dit in een pannetje vol water en laat dit zo'n 2,5 tot 3,5 uur zachtjes koken. Hoe langer het blikje zachtjes kookt, hoe donkerder de caramel wordt, en eigenlijk ook op deze manier lekkerder. Na een tijdje even kijken, en het water weer wat bijvullen. Laat hierna het blikje in z'n geheel afkoelen (niet openmaken als het heet is!!) en maak het open als de caramelpasta afgekoeld is. Je kunt het nu gewoon op de taart smeren, als laag ipv jam maar ook bijvoorbeeld onder de chocoladecr

7

Je kon et ook kopen bij de Jumbo in Zutphen... ik weet alleen niet als ze et nog heb. was geloof ik 3 euro (voor zo een blikje gecondeseerde melk ben je de helft kwijt ;) )
Ik maak et net als hoe sproet zei..... oh en ik gebruik een hele ouwe pan ervoor.  Als je et na 3 uur koken met de water laat afkoelen krijg je een hele mooi kleur/smaak.  Oh en je kan de water et beste bij vullen met kokend water.

Nu lijk ik heel dom... Maar waar komt de caramel vandaan dan? Of gebeurd dit alles in het blikje?:o

9

dat gebeurd in et blikje ;) 
Je kan ook online een recept  vinden om buiten de blikje te doen met veel suiker en verse volle melk ;) Maar nu maak ik et allemaal zooooooooo ingewikkeld :+
gewoon een keertje probeeren tis zoooooooooooo lekker spul :D

Had ik dit nou al vanochtend gevraagd, nu geen tijd meer om het te halen :(.

11 Laatst bewerkt door Canadesje (30-01-2010 20:52)

ehmmmmmmmm je zou weer na zutphen of warnsveld kunnen rijden ;) AH is nog open :P

Ik lieg alleen zutphen is nu open ;)  maar beide zijn morgen van 4-8 open

12

Misschien bij een toko? Mijn schoonzus is Braziliaanse en verkoopt Doce de Leite via haar internetwinkel. En anders idd een blikje Friesche Vlag kopen (staat meestal bij de indische produkten) en 3 uur in een pan zachtjes koken.

13

Die blikjes staan bij ons bij de koffie melk producten.
Weet je waar ze kunnen staan. Ze staan dus niet bij elke super op dezelfde afdeling.

maar is idd erg lekker. je kunt het ook in de magnetron doen(niet blikje maar de melk in een grote schaal en reglmatig roeren. werkwijze staat ergens op forum). Maar ik doe het gewoon in een pannetje en blijven roeren tot het de juiste kleur heeft (20 min ongeveer). wel blijven roeren anders krijg je klontjes.