1

Onderwerp: Cijfers voor verjaardagstaart rechtop zetten

Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe ik cijfers voor een verjaardagstaart rechtop in het midden van de taart kan zetten?
Ik snap dat ik tylose moet gebruiken, maar hoeveel?
En hoe lang moet dat drogen?
Ik werk trouwens bijna altijd met fondant.

Eigen taart is goud waard!

2

Re: Cijfers voor verjaardagstaart rechtop zetten

Volgens mij is de standaard hoeveelheid tylose ongeveer 1 theelepel op 250 gr. fondant. Goed doorkneden. Ik maak zelf de laatste tijd altijd platte cijfers (dus geen fondantslierten die in vorm zijn gemaakt). Ik snijd de cijfers uit en laat ze dan op bakpapier zo

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Moet je inderdaad fondant voor hebben, marsepein wordt zelfs met tylose amper hard. Je kneedt tylose door je fondant (hiernaast bij de FAQ staat de hoeveelheid, uit mijn hoofd zijn het 2 theelepels op 500 gram) en vormt daarmee de letters zoals je die wilt. Die laat je een aantal dagen (ik zou voor minimaal 3 gaan, maar ben erg van de zekerheid) liggend drogen.
Vervolgens kun je ze rechtop op de taart plaatsen. Vastmaken kun je doen met eetbare lijm of royal icing. Eventueel kun je ook, als je ze net hebt gemaakt, sateprikkertjes in de onderkant van de letters prikken, waarmee je ze later in de taart kunt vastmaken.

4

makatralsy schreef:

Volgens mij is de standaard hoeveelheid tylose ongeveer 1 theelepel op 250 gr. fondant. Goed doorkneden. Ik maak zelf de laatste tijd altijd platte cijfers (dus geen fondantslierten die in vorm zijn gemaakt). Ik snijd de cijfers uit en laat ze dan op bakpapier zo

Veel oefenen baart kunst :)    Groetjes Carola

5

Jawel, je moet er dan wel nog tylose bij doen, zoals ik al zei; 1 theelepel per 250 gram. Als je de cijfers zilver wil hebben, maak je ze van lichtgrijze fondant en dust of verf je ze daarna met zilver.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

Heel helder uitgelegd allemaal! Bedankt! Hier kan ik iets mee.

Eigen taart is goud waard!

Berichten [ 6 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Cijfers voor verjaardagstaart rechtop zetten